måndag, januari 25, 2021

Ifjol somras köpte jag...

 

3 pelargoner på -50 % rea på våran matbutik...
De såg lite vissna och små risiga ut där de reades bort.
Men just då insåg jag att pelargoner ville jag absolut ha 😂
Jag planterade dem i zink hink då jag kom hem och 
satte dem vid trappan. Medvetet tog jag 3 olika färger...
På hösten blommade dom så otroligt fint 😍
När första frostnatten kom i oktober lyfte jag in dem i farstun.
(Så där lite bakom klädställningen tills vidare)
Otroligt nog vänjer man sej vid saker som bara står 🙈
Tills jag här om dagen tittade på dem och tänkte....
Just så, hit lämnade ni!
Dom var lite vissna och bortglömda...
Då kom jag ihåg...
Att min morfar brukade klippa sticklingar av dem och 
plantera nya så där mot våren.....
Så jag ville prova, jag läste på nätet att det funkar bra 
om plantan är i gott skick.....
Mina såg verkligen inte ut att vara i gott skick....
Och jag tog in vanlig jord för utomhus planteringar och 
tinade upp och planterade dem i den.
Så inget projekt som är enligt skolboken men
det gör det hela desto mer spännande....
Tänk om jag lyckas få en massa fina pelargoner till våren 💚

Ha det gött alla!

1 kommentar:

  1. Oj va häftigt hoppas hoppas att du lyckas!!!
    Min blev också jättefin��men lämnade nog ute tyvärr�� vi köpte ju dem tillsammans ❤️

    SvaraRadera