måndag, april 27, 2020

Tack till alla som...

på olika sätt hedrat minnet av vår pappa
och deltagit i vår djupa sorg💜 
Tack till alla som bett för pappa medan han ännu levde,
Tack för alla samtal, alla sms, alla mejl.
Tack för alla blommor och alla inbetalningar.
Ni har alla betydelse i mitt / våra 💖 och jag känner sån tacksamhet
till er alla!
 
Mina mamma fick en bok (någonting om livet med sorgen),
jag öppnade den då jag var hem en dag....
Jag öppnade bara på ett ställe och läste endast rubriken
Kärleken föder sorgen
Just där och då behövde jag inget mer..
Det var som att hitta en pusselbit och jag tänkte..
så klart att ju mer man älskar en människa desto större är saknaden.
Sorgen gör ont och den behöver få ta sin tid.
 
Själv känner jag mej avstängd, svårt att förklara...
Lever och vardagen går vidare men ändå så "avstängd"
som att jag hör fåglarna kvittra och ändå inte kan registrera det.
Men litar på en kollegas ord som sa känn ingen stress,
det är kroppens sätt att hantera saker....
Kroppen stänger av då den behöver det och allt återkommer
då det är dags för det...
 
Idag är en ny vecka med nya möjligheter.....
Jag var ut och räfsade en stund och det var rofyllt.
Jag hörde min man som var igång med traktorer och ställer
till inför vårbruket. Det är en ny vår i antågande.
Livet går vidare, MÅSTE gå vidare...
Saknade kommer alltid att finnas men jag måste rycka upp mej...
Och som prästen sa till mej då hon gick från graven...
Grattis till att få bli mormor, det är av det bästa i livet 💖
(att få barnbarn) 
Så jag har verkligen något att se fram emot i sommar 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar