onsdag, april 22, 2020

Pappa, våren är här....

och jag önskar att jag kunde vara piggare och gladare! 
Och NJUTA av allt det vackra som sker i naturen just nu.
Vi har haft själaringningen och tände ljus i kyrkan,
sen fick ta farväl av dej i kistan.
Det var svårt för även om du är död så visste vi att
detta är sista gången vi ser dej!
 Sen fick vi se var din gravplats blir.
Det är konstigt men för inte så länge sen diskuterade jag med 
en annan om att det bästa vore att hamna i minneslunden
när vi går bort...
Men när jag landade i verkligheten kände jag just den dagen
vi stod där en enorm tacksamhet över att ha en grav att gå till.
Helt av egoistiska skäl som en del av min egna sorgebearbetning, 
behöver jag en plats att gå till och tända ett ljus eller sätta en blomma.
Pappa, för 11 månader satt du här i köket och gjorde 
smörgåstårtor med oss, till storebrors examen...
Jag hade sett en bild på vackra tårtor och sådana ville jag ha.
Mamma och dottern var höjdare på att snurra till rosor av skinka eller lax.
Du och storebror tyckte det var det värsta ni sett,
fattigmanstårtor fnyste ni...
Det skulle ju vara fullt med fyllning ovanpå...
När alla tårtor var färdiga gjorde ni en egen av allt som lämnat,
ett lager skinka, ett lager fisk och naturligtvis en finare garnering.
Ni skrattade och var så glada och tyckte ni var proffs 😂💖
Och det bästa var ju att den skulle ätas upp genast.
Den var stor men så var vi många hjälpande händer i köket också 💖
Imorgon gör vi dina smörgåstårtor till begravningen 😢
 
Pappa, jag kommer inte att skriva åt dej mer...
För från och med fredagen har vi en begravningsplats att gå till 💜
 
Pappa,
Du somnade stilla 
då färden var slut
från allt vad du lidit
du nu vilar ut.
Vi binder en krans
av minnen
de vackraste och 
finaste vi har.
Vi vet att de aldrig vissnar,
hos oss är du alltid kvar. 💜
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar