tisdag, mars 20, 2018

Idag var det vårdagjämningen...

och visst är det härligt då dagarna blir ljusa och längre!
Jag njuter till 150% då vi vandrar på isen i solskenet!
Eller på annat vis tillbringar tid ute i det vackra vädret.
 Och sådana dagar känns det som att sväva fram på 
rosa moln då allt är så enkelt och lätt.
 Andra dagar känns mera som att bestiga Mount Everest.
Och där emellan är det goda skratt som gäller,
och det fick vi bra av på Övermark revyn i söndags! 
Oftast känner jag mej TACKSAM för vad jag har!
Och ibland är det någon annan som vill säga tack.
Överlycklig blev jag då jag kom på jobb och hittade denna
nya muminmugg och kort i mitt skåp!
Och Tacksam för alla underbara människor omkring mej 💖
 Ibland behöver man bara få koppla av utan att göra någonting!
Avkopplande kan det också vara att sätta sej på soffan
med ett handarbete!
Och så var dessa restgarns sockor klara!
Vissa dagar utsätts vi för köpberoende....
Otaliga garn nystan har jag tummat och hunnit besinna mej
och sätta tillbaka i hyllan (i hopp om att sticka upp de jag har)
Men då jag stötte på detta i Petrol blått var jag helt såld!
Så fin färg även om bilden inte visar rätt nyans...
 
Det är väl just detta som är livet?!
En salig blandning av allt 😂
 
Ha det gött ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Låter precis EXAKT som det borde vara nu!! Tummen upp
    Så fin blått det var!!! Blir nyfiken på vad det ska bli av det....
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Härliga dagar nu, hoppas våren kommer snart, även om de vita vidderna är vackra så nog hägrar våren ändå, det är ju den tiden på året nu, blir sommartider över veckoslutet ;)
    Vindruvsklasen ser frestande ut ;)
    Trevlig vecka!

    SvaraRadera
  3. Härligt med solsken! Men just nu snöar det igen. Säkert töar den bort genast eftersom det är plusgrader. Men det blir väl ingen vår utan slask och plask. Vackra sockor du stickat av restgarner!
    Å det är roligt med överraskningar! Fick en härlig sådan över helgen jag också. Njut av dagen!

    SvaraRadera