måndag, maj 15, 2017

En ny vecka med nya möjligheter....

ligger framför oss!
Har en trevlig men intensiv vecka bakom mej 💖
I torsdags hade vi ett riktigt glatt och trevligt gäng
med oss i växthuset då gurkplantorna kom.
Tack och lov hade mamma kokat kalops eftersom
min almanacka var lite full 😌
 Som tur var kom båda sönerna också ut och hjälpte till
efter skolan, eftersom jag chockerade min far med att
smita iväg till denna ljuvliga sommar restaurang i 
Kristinestad. 
(En timme innan jobbet var klart)
På fredagen efter jobbet hängde en överraskning
på mitt skåp i omklädnings rummet..
Tack 💖
Och på fredagskvällen bjöd föräldrarna på mat,
eftersom de visste att om vädret tillät var alla bönder
ute i åkern på morsdag! 😌
Min brorsdotter hade köpt så häftig present till farmor,
en ask med rosor som var tvålar....
Man tar ett rosblad i gången! Så häftigt!
På lördagsmorgonen tog jag makens bil och åkte iväg 
med ett gäng underbara tonåringar till Umeå.
En pappa var också med som chaufför precis som jag.
Det var lillebrors klass som var ut på resa.
Lillebror hade anmält att det ryms 7-8 pers i pappas bil,
så en av maken eller jag kommer säkert med.
Jag hoppas ungdomarna var lika nöjda med dagen
som jag själv var.
Pricken över i:et var ju att jag hittade den nyaste 
mumin muggen på båten.
Absolut en av mina personliga favorit muggar 💖
Och igår söndag var det morsdag! 💖
Jag hoppas alla mammor hade en fin söndag!
Själv funderade jag med dottern på att åka ut och äta men
vi hade inte bokat något bord och jag har ätit borta nästan
hela veckan så jag tog några fileer ur frysen och 
åkte ner till Villa Sjöstrand.
Vi hissade flaggan och startade grillen och ringde min mamma
och undrade om vi fick bjuda på middag! 💕
  Väl hemma igen somnade jag knall och fall,
helt slut efter en underbar men intensiv vecka 😊
 
Och nu tar en ny och förhoppningsvis trevlig vecka över!
Må gott alla!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig grönska det är i växthuset! I naturen går det ju så långsamt i år. Härligt med överrasknings gåvor! En tur till Umeå är inte helt fel det heller 😊. Din nya muminmugg var oxå riktigt snygg. Njut av dagen! Nu kommer snart sommar värmen 😄.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vilken vecka du haft alltså!!!
    Ser så fint ut med gurkplantorna och jag gillar muminmuggen!
    Vilken fin blomma också!
    Umeå jag å vill!!!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Å vad jag älskar gurkplantornas gröna färg den här årstiden och de växer så det knakar.
    Så fin påse godiset var i....
    Muminmuggen, så fin...

    SvaraRadera