onsdag, juni 01, 2016

Juni....

och sommarvärmen kom!
Ifjol denna tid hade jag semester men nu är det ännu
en månad kvar att jobba innan semester.
Fotbolls målet står och gapar tomt...
vi håller som bäst på att montera ner det.
Varför klippa gräs omkring det då ingen längre använder det?
Jag har sagt det förr och säger det igen....
det gäller att förenkla så mycket som möjligt ;)
Elvispeln gav upp kontraktet med oss,
och vi har ännu inte saknat den!
Då jag bakar nån kaka eller vispar mycket grädde
använder jag hushållsassistenten.
När jag bara skall vispa lite, använder jag vispeln
som kom med åt stavmixern.
Det ända vi saknat är att göra potatismos!
Och jag har inte hittat nån potatisstöt...
Men nu hade det tydligen kommit in sådana i affären
så makens kusin kom med en igår =)
Och gissa vad familjen ville ha till middag?
Potatismos och knackkorv =)
 Så nu behöver vi ingen ny elvisp tillsvidare,
utan kör på med de gamla apparaterna som är
i 20-års åldern :)
Ända sen jag började på mitt nuvarande jobb
har jag tänkt att jag skall cykla till jobbet nån gång på sommaren.
Det blev aldrig av, före igår kväll då jag skulle jobba natt.
Oj, vilken underbar morgon när jag idag trampande hemmåt.
Solen sken, fåglarna kvittrade och det var lugnt
och fridfullt! Underbart!
 
Hoppas alla som kikar in också har strålande sol och 
alldeles underbart!

2 kommentarer:

  1. Håller med dej, man skall göra det enkelt för sig. Har någon gång i livet också haft en sådan päronstampo som du fått. Tror det var när jag flyttade hemifrån i tiden. Säkert härligt att cykla hem från jobbet tidigt på morgonen nu när vi har så här värdigt väder. Kan nästan känna hur det doftade sommar omkring dej. Njut av härliga dagar nu så länge det varar!

    SvaraRadera
  2. Ett bra förslag till elvisp finns på byggvaruhus: färg och bruk blandare för borrmaskin, jag menar så kan ni använda en grej till flera uppgifter. Ja att köra cykel på på morgonen är en upplevelse, när solen går upp vaknar alla våra fåglar till liv, det är sällan sådant upplevs längre, förr när festen var slut hände det att man vandrade hem på mönsidan och kunde lyssna på fågelsången och kanske betrakta någon älg som stod o hängde på nåt skifte.
    Tänk om man skulle vara tvungen att börja om med sådana fester man blir trött att bara tänka på sådant nuförtiden, tänk om två Leijona stod på bordet varje Fredagskväll när man kom hem och man måste dricka opp dem, man skulle väl rymma hemifrån minst. Tankar som: vad har man sagt eller sade man inte eller vad har man gjort eller gjorde man inte, eller.
    Sådant slipper man om man nöjer sig med några bärs, som en äldre man sade en gång det är så roligt att minnas hur aftonen varit och slutat , inga överraskningar när man vaknar och han har varit en hejare på fest i sin ungdom. De brukar säga att nystanet mellan öronen blir större med åldern åtm. för de flesta.
    Nå klart man kan hamn op na sidospår naon gang än men tå ska festens drag o dryckeslag täsmää som finnin säir

    SvaraRadera