lördag, juni 18, 2016

Ifall nån undrar...

varför jag fortsätter skriva,
kan jag berätta att det var en äldre dam som 
ringde och undrade hur vi har det och hur vi mår?
Och snälla sluta inte skriva på bloggen för jag vill
så gärna följa med i vad som händer hos er =)
Och visst kan jag själv tycka det är fjantigt att skriva
en massa trams om vilket kakel jag satt på väggarna osv.
Men det fungerar också som en dagbok till oss själva.
För inte så länge sen undrade maken o jag 
när vi gjorde bastun i källaren?
Vi diskuterade vem som var tillsammans på den tiden,
och vem som levde då, och vilka barn som hunnit bli födda då osv..
Sen kom vi fram till att vi behöver inte tjafsa om det,
det finns på bloggen =)
Igår var jag rysligt aktiv och hann en hel del 
innan jag for på jobbet.
Idag sitter jag i källaren med fotbad och bloggar =)
Storebror hade LAN inatt och hela köket består av datorer,
och de som spelat ligger som bäst och sover sin skönhets sömn.
Och jag ids inte störa eller väcka upp dem...
dessutom var jag i stort behov av fotbad!
Annars håller vi på och förbereder oss för lillebrors
konfirmation...
Lillebror själv åkte på konfirmations läger igår och blir
borta till onsdag.
Badrummet börjar bli klart på villan.
Det är bara elektrikerns jobb nu och lite småfix...
Jag passade på att ta dit vår gamla spis och hoppas få
den inkopplad på villan på samma gång :)
Nuvarande spis på villan har bara 2 plattor och ugn.
Men jag kan bara använda 2 saker i gången.
Så använder jag ugnen kan jag bara använda en platta.
Naturligtvis går det att koppla om det också,
men jag ville ändå ta dit vår gamla spis.
 
Slutligen bara måste jag visa mitt loppis fynd!
 4 muggar och 4 assietter, så otroligt läckra och underbara!
Detta är muggar utan öra och kändes super bra att 
dricka kaffe ur!
Alltid retar jag väl nån =)
I förra inlägget behövde jag inte ens en elvisp
och nu behöver jag 4 muggar =)
Livet är fantastiskt att man får vara så ombytlig som man vill =)
Dessutom då vi köpte villan tog jag dit min samling
olika muggar med schäferhundar på...
Men alla muggar känns inte bra att dricka ur...
De skall ha ett speciellt format om kaffet ska smaka bra =)
Nu kan jag slänga ut, eller ge bort de jag inte själv vill använda :)
 
Ha en skön lördag alla kära!
Jag skall åka på jobb och det passar bra,
för ute regnar det och vattnar upp vår torra natur!

2 kommentarer:

  1. Bordet var maffigt, svatt, kanske jag målar mitt/vårt svatt å.
    Ja kaffekoppar utan öra kan nog fungera blott de ej är av järn tå gott man ha vantan elå hanskan, att itt man brändär fingren, he kan no stem att kaffe smakar bäst i en smal å konisk kopp, man a itt utfoschka hede än nier oås.

    Absolut skall du fortsätt med bloggen ja menar så he finns na ti jier furi man somnar o sij hör e gar å val nier ti aar

    SvaraRadera
  2. Lanparty,sånt har ungdomarna nu förtiden och det är rätt bra för då vet man ju var de är. Fast de håller på hela natten så gör de ju inget illa. Det är nog bra då man kan bestämma själv hur och vad man vill lägga pengarna på och alla är vi ju olika. Ser riktigt bra ut de där nya grepp vänliga muggarna och du har rätt alla muggar passar inte bekvämt i ens hand. Ha det riktigt Gott!

    SvaraRadera