lördag, juni 11, 2016

Jag älskar att vakna upp....

 
och se solen gå opp och dansa med sina strålar på vattnet.
(Fast just nu är den gömt bakom något moln)
Jag älskar att starta dagen med en kaffe på terassen.
Jag älskar min underbara man som skapat en sån bra utsikt!
Det är ganska exakt 2 år sedan vi fick nycklarna
i handen, och då hade vi en annan utsikt...
Själva skapandet i sig är intressant.
Man bollar olika ideér hela tiden, 
förkastar och nya ideér dyker upp. 
Det är en ständigt pågående process :)
En del bygger stora fina villor som är året runt boende,
andra uppskattar det primitiva i villa livet.
Det bästa är att var och en är fria att skapa 
det dom själva vill ha för att uppnå sin dröm :)
En blåsig och kall sommardag som denna är
en perfekt dag att ta itu med fönstertvätt!
I vårt sovrum finns endast detta takfönster,
och...
fönstret i balkongdörren.
Så inga gardiner hit,
jag vill ha in så mycket ljus som möjligt!
Tonåringarnas rum är så välstädat och orört 
som på bilden!
Dom trivs inte alls där,
de gånger de sover här väljer de den 
bäddbara soffan i vardagsrummet?!
Så kanske dags att tänka ut en annan användning
för detta rum?

Slutligen bara måste jag visa vilka tjusiga duschkräm
och bodylotion flaskor jag köpt.
Bilden gör dem ingen rättvisa....
men flaskorna är så fina med sina havsmotiv!
Och den tjusiga asken är gjort av marmor,
väldigt vacker trots att jag inte egentligen behövde nån ask :)
Jag köpte den av en förbi resande som säljer hantverk 
från Indien, pengarna går sen till skolprojekt för barn i Indien.
Min man är mycket misstänksam mot dylika projekt och insamlingar
och undrar om jag har en aning om hur stor % av pengen som
går till barnen i Indien?! 
Men som jag svarade min man:
-Jag har ingen aning, jag vet bara att du kära make bidrar
med 0 euro till dessa projekt. Och har jag tur bidrar jag
med lite i alla fall?!

Nu skall jag fortsätta med fönstertvätten,
ha det gott ni som kikar in!

1 kommentar:

  1. Jo vissa morgnar är det skönt att vakna och njuta av sommaren, andra morgnar mindre skönt. Det bästa med livet är väl att vi har drömmar och idéer vi vill förverkliga. Sen den där fina asken på sista bilden, den är helt ljuvlig. Jag har en oxå men en annan modell och jag har stött skolprojekt i Indien varje gång den mannen besökt oss. Han har ju en sån charm och utstrålning att man inte kan låta bli. Sen berättar han ju alltid om till vilka projekt pengarna går. Så jag säger som dej, alltid bidrar vi väl med något. Å vackra saker får vi ju som vi kanske inte alltid behöver, men de går också att ge som gåvor. Ha det gott och njut av Livet!

    SvaraRadera