måndag, januari 18, 2016

Måndag morgon och dags att.....

återgå till vardagen!
Har tillbringat helgen på dansbandsgala på hotell.
Det var antagligen ett bra band för dansgolvet var fullt,
restaurangen var full och det förvånar mig inte
om hotellet nästan var fullt?!
Jag tror bandet som spelade kom från vårt västra grannland?
Men jag hittade nattklubben på hotellet och DÄR
hade dom bra musik och ingen trängsel vid bardisken!
Ingen trängsel på dansgolvet heller =)

Det var roligt att komma ifrån vardagen en stund!
En kollega sa innan helgen, vad skönt det måste vara att åka iväg
med bara gubben en sväng och hinna prata ostört!
Men riktigt så är det inte att ha tonåringar....
Dom är ju ut med sina kompisar över helgerna och
gubben och jag har all tid i världen att prata ostört
då vi sitter ensamma på soffan framför Tv:n! 
Visserligen består ju vardagen av skjutsar hit och dit, men...
 Jag tycker detta ordspråk säger mer om situationen just nu:

"När ett barn vuxit upp är det dags för föräldrarna att
lära sig stå på egna ben"
-Francis Hope 

Förresten om ni undrar hur det kom sig att vi åkte
på hotell och dansgala så kan jag berätta att det var 
min man som påstådde att vi firade kopparbröllop den
21.12.2015 
Alltså när vi varit gifta 12,5 år =)
Själva hotellövernattningen var ett presentkort han fick ifjol
då han fyllde jämna år.
Och för rolighetens skull ska jag berätta att för 10 år sedan
sov vi på samma hotell men då ingick inträde till badparadiset
och alla 3 barnen var med.
Den gången hade han också fått den övernattningen som present
då han fyllde jämna år av ett annat gäng!

Jag måste erkänna att jag älskar min mans presenter
som innebär hotell övernattningar med frun vart 10 år =D 

Ha en trevlig vecka ni som kikar in! 

2 kommentarer:

  1. Härligt med avkoppling från vardagen på tuman hand. Det ordspråket är verkligen sant. Jag skall anteckna det för kommande behov. Ha det gott!


    SvaraRadera
  2. Ler åt vart 10 år ;)Så fort åren går!
    Men säkert skönt med avkoppling från vardagen och att göra lite annorlunda saker och orkestern var bra, har dansat till den flera ggr, men det är längesen det nu med....
    Ha det gott!

    SvaraRadera