fredag, januari 30, 2015

Tror att jag mest bara....

lunch dejtar just nu :)
Passade på att avnjuta en ljuvligt god sallad idag
 med dottern (och maken),
eftersom maken och jag hade ärende in till storstan :)
Och det var roligt att träffa dottern!
Jag kunde inte heller motstå dessa
underbara mumin muggar! :)
Jag samlar inte på de emaljerade muggarna (den till höger)
men tyckte den var så ovanlig med sin blåa kant.
Alla andra emaljerade har ju svart kant.
Vi har varsin emaljerad mugg som vi använder främst
 då vi åker på camping eller på picknick,
men vi har irriterat oss på att de två ljusa
längst till vänster varit så lika.
Vi vill ha olika färger så vi lätt vet
vems som är vems :)
Men de första emaljerade som kom ut var alla ljusa
men hade olika motiv.

Det var min lediga dag, gissa var julgardinerna hänger? :)
Önskar er alla en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Ibland måste man bara få äta ute och uppleva litet annat i livet än att stå vid spisen ;)
    Vad häftig den nya mumin-muggen är med tak-lock.
    Ha en bra arbetsvecka och veckoslut!

    SvaraRadera
  2. Äh, ät du ute och njut av livet, julgardinerna väntar nog på dej till någon annan dag. Men att äta ute i gott sällskap kanske inte passar när som helst. Vilka vackra mumin muggar! Gillade den med tak
    för den var speciell. Emaljmuggarna
    är nog oxå vackra och för mig påminner ju emaljmuggar om barndomen. Fast då var det nog inga vackra dekorationer på dem. Bara två färger, bottenfärg och en kant upptill i annan färg.

    Jobba lungt och ha det bra!

    SvaraRadera