söndag, januari 25, 2015

En underbar helg!

På fredagskväll kom dottern hem på besök och hade
med sig nykomlingarna i hennes familj!
Låt mej presentera Hilda och Aldur :)
Oj vilka små busfrön och jag hade gärna
velat att de lämnat hos oss :)
När man bor på landet känns det som en självklarhet
att ha en katt (eller två) tycker jag.
Nu är storebror så allergisk så 
jag kan inte utsätta honom för att bo med katter.
Jag är istället tacksam för att han inte 
är allergisk mot hundar :)
Igår hörde väninnan av sig och undrade om jag
ville hänga med på en loppisrunda!
Vad härligt att bara spontant kunna åka iväg
och umgås och ha roligt en dag.
Utan alla dessa....jag borde ägna tid åt läxorna
eller det eller det, osv.
För vad spelar det för roll att julgardinerna hänger 
i fönstren ännu och ljusstakarna står framme?!
För nästa gång jag är ledig har jag också LEDIGT,
inga läxor och inga tomatplantor :)
Dessutom fyndade jag den fina blå/vita mattan
för 2 euro och den kommer att passa perfekt på villan :)
Dottern har döpt om Tibbe till blogghunden
för alla gånger jag ska ta ett foto kommer
han självmant och sätter sig i vägen :)
 Gårdagskvällen avslutade vi med ett kärt besök av
syster yster med familj :)
Få se vad denna dag har att bjuda på för trevligheter? :)
Jag tror bestämt jag ska börja städa ur något köksskåp!
Ha en riktigt trevlig söndag ni som kikar in! :)

3 kommentarer:

  1. Nämen...nu får jag kattfeber igen, så söta dom är dom små :)
    Borde haft dem med idag vid snöskottningen, för helt plötsligt slank det fram en mus ur snön, jag hann ingenting, blev totalt överrumplad ;)
    Men tror allt småkissarna hängt med....Här hänger julgardinerna än också och vem bryr sig, julen varar ju in till påska ;)
    Och blogghunden, han vet om att han är söt han, därför har han blivit linslus ;) Hi, hi, Tibbe kan han! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Oj vilka söta katter. Å vilka härliga namn de fått. Jo det kan vara härligt att bara spontant få ge sig iväg på en kul sak ibland.
    Det blir liksom roligare när det inte är något man planerat. Tibbe är så söt, så han passar nog bra som blogg hund:-)Klar han vill vara med och synas.

    Hoppas din söndag oxå blev härlig!

    SvaraRadera
  3. Ja tack för de goda lingonrutorna (×2)
    hilda och aldur är så söta så!
    spintant brukar va bäst!
    ja nu har du inga läxor el plantor!!!
    kram

    SvaraRadera