fredag, november 14, 2014

Jag skrev ju för inte alls så länge sen att....

(bild tagen från nätet)
 jag blivit riktigt duktig på att skilja på
behov och begär då jag shoppar.
Men det finns undantag...
Som dessa mumin tallrikar...
Oj, vad begäret river i mej,
trots att det inte alls finns något behov av att fylla
skåpen med ännu mera tallrikar.
Dessa utkommer i en begränsad upplaga
och när samlingen är fylld är det 20 st tallrikar
med motiv från de äldre mumin muggarna.

Det får räcka med att jag samlar på muggarna, så det så!
Men tanken på dessa är så lockande... 

I övrigt är jag glad att maken är hemma igen efter
en vecka borta på rehabilitering.
Hur irriterad man än är emellanåt på
familjemedlemmarna så känns det ändå bäst
när familjen är samlad!

Ha en skön helg ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Ler åt ditt begär, svårt ibland när det drar i en....och visst; dom är fina :D
    Jo visst, familjen är bäst!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jo du, det är svårt att skilja på begär och behov ibland. Jag brukar ibland måst ta riktigt skarpa diskusioner med mig själv, för att
    jag inte skall falla för begäret.
    Ibland pratar jag dock för döva öron
    och faller pladask för begäret.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja det är svårt!Men tallrikarna var jätte fina det var de!!!

    SvaraRadera