söndag, augusti 03, 2014

Augusti kom smygandes....

och vardagen smyger sig på allt mer....
Imorgon börjar killarna sin sista sommarlovsvecka!
Storebror hemkommen från Skarasommarland och 
Sverige en vecka med kompis och hans familj.
Lillebror packade väskan idag och for till Kalajoki
och blir borta till onsdag med en kompis och hans familj.
Själv tycker jag att jag haft sommarlov hela sommaren i år! :)
Har bara jobbat 75 % ,
har inte tvättat fönster eller städat alls,
inte gjort några måsten över huvudtaget,
inga barn som skall jagas i säng för att de skall till skolan,
inga läxor,
varken egna eller med killarna.
Jobb och mysa på villan.
Det har känts riktigt bra och avslappnande!

Och nu har jag haft 2 veckor ledigt,
första veckan var jag med maken i växthuset,
andra veckan skulle jag ju bara lata mej.
Syster skickade och fråga vad jag skulle göra en dag,
jag svarade: jag har SEMESTER
(med stora bokstäver, sur över att hon glömt! 
Detta är min första semester på 15 år, det är stort!)
Jag hann bara skicka så plinga det i telefonen 
och hon skrev:
Haha, så var ska du jobba då?
Blev att skamset erkänna att jag skulle
i ett annat jobb nån dag då.
Roligt att få hoppa in och följa med utvecklingen på 
andra ställen också :) 
Och jag tycker ju att jag haft jätte långt sommarlov i år!
Och Tibbe har varit på sin årliga kontroll,
och fått epilepsimedicinen förnyat.
Och Tilda växer, äter, busar och sover!
Hon har en extra kärlek till att tugga sönder
alla sopkvastar,
trots att hon spelar oskyldig! :)
Vad jag dock inte lyckats koncentrera mej på
i sommar är att läsa en bok,
trots att det var vad jag tänkte jag skulle göra...
men jag är glad att storebror kom hem med några nya tidningar
och att han visste vilka tidningar jag ville ha! :)

 Ha det skönt i sommarvärmen ni som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Ja tänk att vi redan har augusti och sommarvärmen håller i...Stackars Tibbe som måste ha tassen lindad i värmen, fast tassen är väl fri vid det här laget redan och den andra lilla busen, vet inte vad jag ska säga om han, han ser allt litet full i sjutton ut....Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja så har vi då vänt blad i almanackan igen. Härligt att du njutit och tyckt att du haft lång och avkopplande semester. Det är ju just det som gör att jobbet känns bra och roligt sen. Själv jobbar jag
    bara två dagar till innan jag får semester igen. Det blev liksom att dela upp det i år och det känns oxå okey. Har två veckor kvar nu som jag skall avnjuta. Första veckan åker jag ner till mina tjejer igen och andra veckan kommer minstingen hem. Så jag ser framemot två härliga veckor.

    Allt gott till dej! kram

    SvaraRadera