söndag, augusti 24, 2014

Ekorrhjulet snurrar igen....

semestern är slut,
sommarlovet är slut.
Lillebror började högstadiet,
storebror ska anmälas till skriftskolan.
Jag har börjat sista terminen i skolan.
Hösten kom med fart,
och regnet också.
Och just nu känns de varma sommarkvällarna
då man satt ute på terrassen vid villan
till långt efter midnatt, väldigt avlägsna.
Och sönerna vill inte komma med dit längre.
När helgen kommer har de helt andra planer.
 Och jag har blivit ett år äldre,
av familjen (mor o far och syskon med familjer, dottern och sambo)
fick jag ett Pandora armband.
Oj, vad glad jag blev!
Det finns oändligt med olika "kläppar" att fylla på 
armbandet med.
Så många man vill eller tills det är riktigt fullt.
Jag fick en "kläpp" och det är 
augustimånads sten :)
 Men det är inte bara jag som glittrar,
Tibbe behövde ett nytt halsband och maken for och köpte :)
 Han heter ju faktiskt Pekdoros Prins Qvattro,
och visst fick han ett halsband som klär en prins? :)
Maken fnyste och sa att det fanns inget annat att välja på
men det gör inget,
jag tycker ändå han fick ett halsband värd sitt namn :)
Och så har vi besökt årets Juthbacka marknad
och precis då vi skulle bege oss hemåt
snubblade jag över dessa 2 assietter
till den gamla kaffe servicen.
Lyckan var total,
nu återstår bara att hitta 9 assietter till :)
Det verkar inte vara helt lätt att få tag i dem...

Ha det gott i höstregnet alla som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Min semester är oxå slut och vardagen har tagit vid. Å sommar värmen försvann lika fort som den kom. Grattis på födelsedagen i efterskott! Det var en fin present du fick och Tibbe fick ju ett så glittrigt nytt halsband han oxå. Men är man prins så behöver det nog synas:-) Får hoppas vi får en vacker höst ännu.

    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Skrattar åt "lilla prinsen" och tycker att han absolut är värd halsbandet :)
    För han är ju så härlig och det tycker jag trots att han får tävla med "vilda Tilda" om ynnesten ;)
    Glad att du tyckte om presenten, det är det bästa av allt när man får det man vill ha :D
    Vädret...brr...så trött på detta regnande nu! URK!
    Ha det gott och lycka till med slutspurten!

    SvaraRadera