fredag, juli 25, 2014

Ledigt från vanliga jobbet....

de närmsta 2 veckorna?!
 2 av dagarna har jag varit i växthuset
och jag insåg att det är som meditation för mej.
Då jag går dit tar jag ingen telefon med mej och 
barnen saknar mej ALDRIG om jag är i växthuset,
jobbar jag långt ifrån maken dessutom så
kan jag gå i lugn och ro och få tänka utan att bli avbruten hela tiden :) 
Idag är jag dock väldigt tacksam åt att få 
tillbringa dagen på villan! :)
Hemma blommar morsdags rosorna så vackert ännu,
och jag har köpt murgröna med stora blad,
har inte sett tidigare men tyckte de var så fina.
Undras om de skulle trivas lika bra inomhus?!
Men antagligen, de vanliga murgrönorna funkar ju inomhus.
I övrigt var det inte många blommor jag köpt i år,
det blev liksom aldrig av.
Så jag njuter av de få som pryder vår ingång :)

4 kommentarer:

  1. Njut av ledigheten! Jag har varit ledig denna vecka, men börjar jobba igen på måndag och två veckor framåt innan nästa semester börjar.
    Skönt att ha två veckor kvar ännu.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen som meditation att va i växthuset!!
    Passa på och njut nu och ladda batterierna för sista etappen i höst!!!!
    Dina rosor är jätte fina!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj,de låter bra!Njut av ledigheten,den e du värd!/Anette

    SvaraRadera
  4. Ovanlig tycker jag att murgrönan med stora blad är, men väldigt dekorativ och ger härlig grönska. Här blommade påskrosen så otroligt vacker när jag kom hem från semestern, hade endast knoppar när jag drog iväg och den blommar för fullt än, de andra rosorna kommer igen nu också efter litet bekämpning mot ohyra....Ha det gott!

    SvaraRadera