torsdag, augusti 15, 2013

Oj, man kan väl lugnt säga att jag inte prioriterat att...

sitta vid datorn i sommar!
Sommaren kom och gick rysligt fort som vanligt,
men jag tror att den känns ännu kortare 
eftersom jag jobbat utanför hemmet i sommar :)

Denna vecka började killarna i skolan,
lillebror i 6:an sista året i lågstadiet nu,
och storebror flyttade upp till högstadiet till 7:an.
Själv börjar jag skolan nästa vecka.
Och nu känner jag mej faktiskt riktigt förväntansfull
inför hösten och vad den har att bjuda på :)

Senaste vecka hade jag begärt ledigt från jobbet och vi
(killarna, jag och maken) åkte till Sverige och campa.
Dottern stannade hemma och jobbade.

Vi hade i alla fall tur med vädret!
Soligt och fint campingväder.
Vi besökte Kolmården och såg på rovfågels föreställning,
delfinshowen, åkte i linbana och fick se den lilla elefant ungen.
Tyvärr har inte lillebror som då var fotograf satt in bilderna i min dator ännu...
Mesta dels var vi på Djulö camping i Katrineholm
där makens syster bor,
men vi var och och hälsade på släkten i Finspång.
Där paddlade killarna med en kanot och det
var en väldigt trevlig upplevelse.
Dom inhandlade också en Amerikansk fotboll som de höll på med i evigheter
förutom då de simma och hoppa från trampoliner.
Kvällarna gick åt till att spela schack...
Sista dagen innan hemresa besökte vi släkten i Eskilstuna.
 Och hem igen åkte vi med Viking Lines nya båt Grace..
Där vi prövade att äta bläckfisk, musslor och allt vad som
nu fanns på stående bord, 
som sagt efterrätten hoppades inte heller över :)

Tack alla för er gästfrihet, det var helt underbart att få träffa er!

Men nu känns det som om hösten är på kommande,
eller så känns det alltid då skolan börjat...
Hoppas ni andra haft en fantastisk sommar :)


 

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig och avkopplande resa, precis vad som kanske behövs strax innan skolstarten. Men visst känns det som om sommaren gick alldeles för fort som vanligt. Får väl hoppas vi får en härlig höst med många soliga dagar.

    Ha en bra skolstart!

    SvaraRadera