lördag, mars 23, 2013

Den lediga dagen gick fort...

Vi inledde dagen med att åka till en möbelaffär 
för att köpa ett större matbord.
Jag hade redan hittat det jag ville ha...
på rea i ett reklamblad.
Därför var det viktigt att vi gjorde inköpet nu 
medan erbjudandet gällde.
Bordet var precis så som jag hade tänkt mej!
Problemet var ju bara att jag alltid envisas med
att provsitta alla andra köksstolar också,
och då insåg jag att den jag tänkte välja inte var så bekväm.
Och det vore ju hemskt att avnjuta en god middag
på en obekväm stol, eller hur?
Vi hittade ett annat liknande bord till dyrare pris
men bekvämare stolar. Vi skall fundera på saken..
På hemväg bestämde vi oss för att besöka möbelaffären nära oss.
Ännu mera alternativ och vi kunde inte bestämma oss :)
Väl hemma fick vi våfflor med blåbärs skum av dottern
det var morötter i dem och inget socker, fast det märkte man inte,
rysligt goda tyckte storebror dom var 
och vi andra kunde inte annat än instämma.
Sen orkade vi städa bort damm och skräp ur renoveringsvåningen. 
Otroligt vad tid som går åt till att bara plocka skräp och städa...

1 kommentar:

  1. Ja att städa verkar vara ett sådant jobb du får göra hela tiden det tar aldrig slut!
    /annika

    SvaraRadera