söndag, augusti 08, 2010

Otroligt!





Nu har min dator tagit semester igen!!
Det var en envis rackare, och jag är ännu envisare, jag prioriterar inte att köpa en ny ännu. Men vem vet, jag kanske trots allt får ge upp.

Som vanligt är det dåligt med uppdateringar här, men just nu har vi full rulle. Och finns det tid så är jag redan så trött att jag inte orkar skriva.
Vi håller som bäst på och städar ur växthuset och förbereda oss inför en ny omgång plantor som kommer om ca 2 veckor. Utöver det håller vi på och plastar om växthuset.

Killarna har ännu en vecka sommarlov innan det att dags att falla in i vardagsrutinerna igen.

Dottern befinner sej som bäst på väg hem från Kroatien med skolmusikkåren.
Dom har kört buss genom Sverige, Danmark, Tyskland, Österrike, Italien, Kroatien, sen hemresan genom Slovenien, Österrike och inatt sover dom i Tyskland.

Annars tycker jag att augusti är en underbar månad, nu mognar alla bären och vi får koka safter och syltor inför kommande vinter.

I denna gamla dator hittade jag riktigt intressanta foton nu från våran resa till Kreta hösten 2006. Det var första gången jag och killarna flög.
Vi hade ett underbart hotell vid stranden.
Barnen och jag fascinerades över att dom byggt vägen runt trädet.
Och slutligen den sista bilden, där måste jag ju gå förbi och titta på mannen som jobbade i växthuset på dagarna. Han hade avslutat säsongen och höll på att vända jorden. Han såg ut att vara mera beroende av väder och vind än vad vi är i vårt växthus.

Storebror som då gick i förskolan skulle rita en teckning över sitt bästa semesterminne då vi kom hem. Han ritade polen vid hotellet och svart himmel, fröken hade skrivit: - I polen lyste det lampor på nätterna och man fick inte bada efter kl 21.00.

Ha det bra alla!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Vilken skillnad - här hade trädet åkt - mejats ner. I Sverige, i alla fall hade det varit en omöjlighet att kunna ha det så. Hellre mitträcken än träd, mitt i vägen.

    Vad har du i ditt växthus som kan satsa på nya plantor nu?

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Kul det där med trädet!
    Om man ändå skulle ta sig ut på nån sån resa... Men vi är nog glada åt vår Danmarksresa förstås.
    En dag kvar nu av sommarlovet, fast det ska bli skönt med vanlig vardag igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera