torsdag, augusti 26, 2010

I´m back...





































och datorn också!

Stort Grattis till svägerska på hennes födelsedag som är idag!
Jag firar henne med dom vackra blombilderna! Rosen är en krukros som jag köpte i sommar, den hade så fin färg tyckte jag.
Fingerborgsblomman fick jag för många, många år sen av väninnan med stort trädgårds intresse. Åh, vad jag gillade den. Men den kom inte upp följande år eller följande... Men helt plötsligt står den där i min rabatt och blommar så fint. Vad det värmde mitt hjärta!
Tyvärr var hela rabatten ner växt med ogräs! Jag läste en profil på en blogg en gång och det stod, Jag är mamma, fru och villa ägare med en kaotisk trädgård. Den beskrivningen passar bra på mej också!
Och när jag tittade på sandlådan kunde jag inte låta bli att ta kort, jag insåg att mina ungar har vuxit ur sandlådan nu! Det är fotbollsmålet som är intressant nu mera. Killarna och maken har svetsat ihop det av gamla växthusrör, sen fick killarna måla det. Vad stolta dom var!

Den sista bilden tog jag bara med som en påminnelse till mej själv att vi hela tiden uträttar saker fast det tar lång tid. Det har i 12 års tid varit en stor hög ved utanför uthuset, som irriterat mej. Vi har kapat ved och fyllt på i högen. Men aldrig kommit till slutet, nu gjorde vi det och jag är så NÖJD! Sen jämnade maken marken och hundarna flyttade dit tillfälligt. Där hundarna står på bilden har vi nu gjutit ny grund och skall bygga ny hundhage! Som sagt, nya projekt varje år.

Annars har augusti gått i arbetets tecken. Och kvällstid har det varit Fotboll! Killarna har börjat i 3:an och 4:an så lillebror har börjat läsa finska i år, medan storebror har börjat läsa engelska. Tösen som jag tycker var bebis ifjol har börjat i gymnasiet.
Själv var jag med om nåt rysligt intressant igårkväll, jag var på Zumba. DET var väldigt Roligt och det känns bra att få boka in 1 timme i veckan som egen tid!

Hoppas ni alla haft en underbar sommar att minnas och tänka tillbaka på då vi har minus garder ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar