torsdag, juni 10, 2010

En sak som är bra...





































med att ha kalas i huset är att man äntligen tar tag i saker man skjutit på!

Så inför storebrors 10 års kalas kom äntligen gardinstängerna och gardinerna på plats i barnens nyrenoverade rum.
Som jag sa till min väninna så har jag verkligen låg budget då det gäller gardiner! Många gardiner fanns i gården då jag flyttade in. Sen har jag sytt om sådana som jag haft i tidigare lägenheter eller som jag ärvt.
Men nu ville vi ha nya och de tidigare "barnsliga gardinerna" blev de yngre kusinerna glada åt.
Lille bror har bra utsikt, han har hörn fönster.
Storebror blev glad åt fågelburen med aloe vera växten i.
Och naturligtvis valde dom ju samma gardiner!!
Dottern ville ha panelgardiner och fick dem av mormor, och dom passa perfekt till tapeten. Men egentligen önskar hon sej vita, tunna nu på sommaren.

På söndag åker dottern till London på en 2 veckors språkresa. Hon bara längtar och väntar! JAG längtar efter att hon skall vara hem igen! Stackars maken undrar var han skall få tag på nåt lugnande till MEJ under den tiden...

Ha det gott alla som råkar kika in här!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att gardinerna e såå snygga!O dessutom bra att de inte blev så dyrt,sånt gillar jag!A

    SvaraRadera
  2. Tack A!/torparmaja

    SvaraRadera
  3. Oj vad vackert det blev! (detta missade jag totalt eftersom jag inte följde med upp...)

    SvaraRadera