tisdag, maj 25, 2010

Vart försvann sommarvärmen?

























Efter att ha haft +29 grader börjar man ju frysa då det är + 10 och mulet!
Nästan så man får ta fram vinterkläderna tillbaka...
Jag har äntligen stickat klart flätsockorna. Jag tänkte göra dom vita till dottern men hon ville inte ha vita utan grå, och så ville hon inte ha flätmönster ner på foten.
Hon tyckte dom var jätte fina men är fundersam om dom är i mode nästa höst?!

Nuvarande projekt är den stora sticka tröjan som jag gjorde någon gång för mycket länge sen och som jag aldrig använde. Nu stickar jag om den till en filt, kanske någon i nåt annat land behöver en varm filt då vintern kommer..
I annat fall så får i alla fall jag mera rum i garderoben och det känns skönt att rensa bort lite onödiga grejer!

3 kommentarer:

  1. Superfina strumpor!Tur för J som har en stickande mamma!A

    SvaraRadera
  2. Vilka fina strumpor du har gjort.

    Det är ju så roligt att sticka och virka men det har blivit alltmer sällan som jag börjar på något nytt.
    Vis, av hur det blivit förut kanske!

    Jag har så svårt att göra klart och det är mindre roligt när det bara blir liggande...

    SvaraRadera
  3. oj riktigt fina blev de! Jag vill ha ett par i rosa!hahaha!här är så kallt i kväll så vinter kläderna är nog på!

    SvaraRadera