tisdag, maj 18, 2010

Carpe Diem...





































Fånga dagen mina vänner!
Och njut av dom små lyckliga stunderna!

Värmen kom ovanligt hastigt på i år och vi njuter för fullt.
Som tur är har jag olydiga barn, dom har plockat ut trädgårdsgungan och satt den på terrassen Hur dom orkade få dit den krånglat är för mej en gåta?!
Men jag hade ju tänkt tvätta terrassen, olja den och sen ta ut möblerna. För en perfektionist är det massor av planering bakom allt så ibland går allt om stöpet av alla planer. (oftast!)
Men jag övar och övar på att lära mej leva här och NU, inte bekymra mej om vad som hände igår eller vad som bör planeras inför morgondagen.
Och det är en enorm skillnad att sätta sej i trädgårdsgungan och bekymra sej för allt ogräs eller att verkligen sätta sej ner och höra fåglarna kvittra och barnen skratta.

Barnen hade långledigt i 4 dagar senaste helg och här har varit kompisar dag och natt och skrattande barn som sprungit runt med vattenpistoler, hoppat på studsmattan och avnjutit glass. Själv har jag mest bara njutit i gungan under ledig tid och läst trädgårdstidningen som jag fick av väninnan (kände mej lite flunsig och kroppen kändes orkeslös).
Ibland har vi överraskats av lite åska och regnskurar. Jag fick också en vacker blomampel då en av killarnas mammor kom och hämtade hem sin kille.

Ibland är livet otroligt lyckligt och man känner sej så varm om hjärtat över alla underbara stunder och människor man har omkring sej.
Det gäller att ta väl vara på det för det kommer alltid jobbigare dagar också vare sej man önskar eller inte.

Tidigt imorgon bitti åker jag med storebror söderut till Esbo, det är dags för den årliga stafettkarnevalen.

Ha det gott alla och hoppas att ni också har en underbar vår!

Ps. Jag har öppnat morsdags paketen och det var fina saker i dem, jag visar en ny gång....

2 kommentarer:

  1. Jo,jag sku oxå behöva tänka o leva i nuet,men int lätt alla ggr!Ha de bra på stafettkarnevalen!A

    SvaraRadera
  2. ja om du inte öppnat dem före nu så var det på tiden!hahaha skojar! ha det så bra på stafetkarnevalen nu!kram!

    SvaraRadera