torsdag, april 29, 2010

Städning pågår......













eller åtminstone hade jag hoppats på det! Man brukar ju få städlust på våren då solen lyser och man ser allt damm. Jag har kommit till ett stadie i mitt liv då jag tycker mitt hus är fullt och jag inte behöver mera saker. Men då jag startade stor städningen i den eländiga skrubben blev det att inhandla 2 nya tunnor till hundmaten och 2 nya korgar till glas och metall insamlingen. Eftersom jag är rysligt lat skall det vara bekvämt att nappa korgarna med sej för tömning till ekopunkterna. Annars skjuter jag upp det till nästa gång, eller nästa...

Eftersom vi haft många olika livsmedels strejker i vårt land den senaste tiden så hoppas jag få mina frysboxar tömda och städade! Jag har 2 stora frysboxar, vilket behövs då maken är med i älgjakten och vi fryser in mycket kött på en gång. Sen fryser vi in safter och sylter.

Mina barn påstod att dom inte hade smakat vispgröt på lingonsylt nån gång men då jag hade den färdig sa dom, jasså är det den? Ja den har vi ätit på eftis. Vad glad jag blev! Vårt eftis kokar själv in safter och sylter och fryser in som barnen får avnjuta under vintern. Utan alla e-tillsatser! Underbart!

Men nu skall jag göra som Tibbe och Ville... Gå och sova!


Ha det bra alla och kom ihåg att vila också!

1 kommentar:

  1. Jättefina korgar o tunnor!Jag försöker oxå röja allt vad jag hinner men fattar int,tar de aldrig slut!?A

    SvaraRadera