lördag, april 24, 2010

Solen skiner och det är lördag!













Kan det bli bättre?
Idag skall jag byka för fullt och hänga ut tvätt! Underbart!
Fick en vacker amaryllis av syster yster då jag var där och plantera gurkplantor. Hon är så duktig med blommor. Jag skickade sms och frågade henne hur jag skall göra med amaryllis knölarna från julen. Det kom en lång förklaring....alternativ 1 och alternativ 2 och slutligen skrev hon...
Eller syster som alternativ 3 om jag känner dej rätt släng bort dem!
Och jag slängde bort dem och njuter av systers skörd från hennes växthus.

Dottern och jag älskar att testa nya recept, ju konstigare det låter desto intressantare. Så nu avnjöt vi morots och lingon paj. Barnen tyckte den var sådär, men maken och jag tyckte den var ljuvlig!

Idag städar dottern för fullt, ovanligt!
Men så håller hon på och flyttar tillbaka in i sitt nyrenoverade rum. Skall smita in och fotografera lite sen...

Skön helg alla!

3 kommentarer:

  1. Såg gott ut!Jag lyckas inte med dessa blommor heller,men vackra e dom. A

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker amaryllis och kakan, ja den ser verkligen läcker ut!

    Härligt med solsken och särskilt så här på våren. Efter vinterdvalan behöver vi den verkligen.

    I helgen myste jag också. Intressant hur olika sätt det går att ha roligt. Du kan ju titta in på min blogg så får du se.

    SvaraRadera