torsdag, september 03, 2009

Det närmar sej...





































flytten in till nya sovrummet.
Golvet är på plats, tak och golv lister också. Jag tyckte maken verkligen hittade rätt färg då han målade golv listen!
Sen har vi garderoben som det varit väldigt mycket prat om. Först tänkte vi ta bort dom helt, men det visade sej att väggen var bärande. Då tog vi upp större dörröppning så att vi skulle få en "vanlig" dörr dit.
Så planerade vi att sätta en vägg i mitten så att det skulle bli 2 skilda skåp. Men slutligen var det maken som kom på denna lösning och den passade mej perfekt!
Det ger känslan av en rymligare garderob.
Eftersom takhöjden i skåpet har samma höjd som rummet så har vi smygt in en smalare hylla högst upp dit vi kan pilla in nå grejer som inte används dagligen.
Nu återstår att se hur vi samsas i framtiden med kläderna i samma skåp (varsin sida).
I skrivande stund har kläderna redan flyttat in och jag skall nu lyfta på rumpan och gå och måla skåpet i vårt gamla sovrum så att jag kan börja flytta in lillebrors kläder dit.
Jag skall måla före jag går och jobbar så det inte luktar så mycket då vi skall gå och sova inattt.

Så bara elektrikern varit på besök så vi får lite belysning också ja då flyttar sängen ner. Och barnen får vinden för sej själva.
Hoppas jag inte tröttar ut er med mitt nya sovrum! Jag är bara så glad att äntligen ha kommit så långt!

2 kommentarer:

  1. Blir verkligen fint ert nya sovrum :)
    Och Tibbe har intagit hedersplatsen - ser jag ;) // mor

    SvaraRadera
  2. Det blir verkligen skitsnyggt,och du tröttar inte ut oss..du ger oss städ energi!!!
    Hoppas elektrikern kommer snart!

    SvaraRadera