fredag, september 18, 2009

Alla pratar om det!!

























Vad? undrar jag.
Ben & Jerrys glass förstås!
Hm... så nu har även vi köpt 500 ml Ben & Jerry glass för 5,95 euro.
Och visst var det gott men det störde mej att jag inte fick fram på förpackningen var det tillverkas.
Mamma det är rättvisemärkt och det står att det kommer från lokala bönder.
Tja, inte våra lokala bönder i alla fall.

Storebror fick åka akut till tandläkaren efter skolan idag, han hade tandvärk.
Och det gick riktigt bra! Trots att han har tandläkar skräck.
Sen åkte vi och drack en kaffe till väninnans ny öppnade grill/café.
Vi hade planerat det redan på morgonen att han och jag skulle gå dit före vi hämtade lillebror hos en kompis. Han köpte en groda som han tog hem att äta då 2 timmar hade gått precis som tandläkaren sagt.

Men Tibbe och jag hittade andra godheter! Smultron! I lillebrors blomrabatt!

Och nu är det exakt en vecka tills vi åker på semester!
Jag känner att mycket måste göras ännu innan vi åker!
Som att ta upp potatisen ur landet. Att gå igenom alla tvätthögar osv.
Men imorgon jobbar vi i växthuset och tack o lov ville vår anställd också jobba!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Ben& jerry ja det var ju det vi åt i tampere på amerikan dinner....J berättade nog var de gör den men jag minns inte...Däremot vet jag att ben och jerry var två skolkare eller latisar och för att få ihop pengar startade de en liten glasskiosk med smaker de själva älskade.....så kom deras glass till och det var in america!

    SvaraRadera
  2. Ja benåjerry är en storfavorit även hos mig..men ack så dyr :)

    SvaraRadera