tisdag, november 04, 2008

Tiden springer just nu


tror jag. Lillebror fyller snart 7 år, så han planerar sitt kalas. Och jag har så många planer som jag skulle vilja förverkliga inför jul, men tiden springer så fort att jag har svårt att hinna med. Ikväll har jag repeterat mina historia kunskaper ( behövdes verkligen). Dottern har historia prov imorgon och det blev så intressant att jag lämnade att läsa med henne. Hon tände ljuset på köksbordet och det var riktigt mysigt att sitta och läsa tillsammans.
( Det var inte ljuset på bilden hon tände.)
Men jag gillar tändsticks askarna bredvid ljuset, dom har fina texter bakpå, vi fick dem på ett bröllop. Verkligen tjusiga!
Jag har blivit utmanad av agafja, det gick ut på att berätta 7 saker om sej själv, alldagliga som knäppa. Jag utmanar ingen så jag kopierar inte reglerna heller, men jag ska anta utmaningen på så vis att jag svarar på frågorna.

1. Jag är mamma, fru, företagare, studerande.
2. Jag ÄLSKAR julen! Och eftersom min lilla syster var 10 år då jag blev mamma, så har tomten delat ut julklappar alla mina 35 år, inga paket under granen här inte! ( Ännu...)
3. Jag har svårt att hålla fart begränsingarna på vägen.
4. Jag tycker om att handarbeta.
5. Jag prenumererar på lantliv och drömhem & trädgård.
6. Jag är sockerberonde
7. Jag älskar att gå barfota, gör det innomhus även på vintern.

Det var 7 saker om mej! Nu önskar jag alla som kanske kikar in här en skön fortsättning på veckan.

1 kommentar:

  1. det har jag aldrig tänkt på..att du aldrig haft paketen under granen....
    Historia som är så kul!! // lilla syster

    SvaraRadera