söndag, november 09, 2008

En skön farsdag önskar jag alla pappor!


Jag uppvaktade min pappa igårkväll! Och blev bjuden på god middag och kaffe med cheesecake som hade smak av julens kryddor, mycket gott. Tack!
Och idag kokade mina killar kaffe själva och bjöd pappa(maken) på kaffe på säng!
Eftersom min svärfar inte längre finns bland oss, så har vi varit hemma och pysslat hela dagen.
Vi har...

sått havanna peppar, pepperoni, röda och gula paprikor, långa smala paprikor och små sötaktiga orange paprikor, samt cantaloupe melon. Dom skall alla få flytta ut i växthuset, där jag för övrigt får plocka dom första tomaterna denna vecka. Härligt! Som jag har väntat!
Sen har vi...


bakat pepparkakor, så nu luktar det jul i vårt hus. Varje år inhandlar vi minst en ny pepparkaks form, i år blev det...

en ängel, och två älgar, en liten och en lite större!
Tänk det är bara 44 dagar kvar till julafton! Och bara 3 veckor till första advent! Visst e det underbart ?!


2 kommentarer:

  1. vilken fin bloggbild du har=O)
    oj så flitiga ni varit idag. är säckert jätte mysigt nu då det luktar jul.
    kram /syster

    SvaraRadera
  2. Vilka fina paket; full av beundran :)
    Kram//mami

    SvaraRadera