måndag, januari 30, 2023

Oj vad fort det går....

 tänk att vi snart har januari bakom oss 😳
Det har varit en bra månad även om vi var lite krassliga i början 💖
Jag njuter av "mommo" dagarna en dag i veckan och vi har
hittills avslutat de dagarna med simhallsbesök 💖
Jag tar också tillbaka allt jag sagt om hjortkött!
 Nu har jag blivit bjuden på hjortfile´ och älgfile´ med rödvinssås, 
oj oj oj, det vattnas i munnen bara 
av att tänka på hur gott det var. Och hjortfilen var vinnaren!
Lillebror är numera också i jakten och det var han som varit ut i hjortjakten.
Vi har också testat Norra stigen av den nya vandringsleden som
går i närheten av vårt torp.
Med en avstickare ner till "vattenfallet" som går precis bakom uthuset.
Många vårar har jag njutit av det porlande ljudet 💖
Det har en fallhöjd på 4 meter och lär vara det "största" i vår platta omnejd.
Jag har vandrat där flera gånger men det var intressant att 
gå och se nu då de gjort stigen.
De bästa promenaderna är då maken överraskar med att komma med 
för då hamnar vi oftast i naturen 💖
Som idag då Otto och jag var på väg ut och maken kom med, 
så gick vi en annan väg "genom" skogen hem.
Och plötsligt var vi hemma 💖
Lite mera pulsande i snön, i skog och över åkrar och ängar 
och mycket mera natur 💖

Ha det gött alla!

1 kommentar:

  1. Vad härligt med mommodagar❣️
    Jag tror jag också ätit hjort och jag gillade det, men minns inte säkert.

    Jag vill också gå den leden!
    Och håller helt med att gå med göbban är det bästa😊

    SvaraRadera