torsdag, september 03, 2020

Idag är ingen vanlig dag.....

för idag blir vår underbara guldklimp 2 månader 💖
Vilken underbar gåva att få bli mormor!
 
Tack också för alla gratulationer då jag fyllde år.
En alldeles speciell hälsning till alla i Sverige som 
vi inte kunnat träffa denna annorlunda sommar!
Fick ett fint mejl från en av er som saknade bloggen💖 
Det var inget planerat uppehåll,
det var bara så att krafterna tog slut!
Jag har varit trött hela våren, hela sommaren...
men allt rullade på så länge jag var på jobb...
ni vet, snart e det semester....
Jag firade stort, bjöd in mina barn o mamma på en 
söndags champagne brunch.
Vädret var underbart, dagen var på alla sätt o vis en fin dag.
Dagen efter, min första semester dag vaknade jag upp
och var helt slut, jag orkade inte svara i telefon på 2 veckor.
Jag bara grät, eller var elak eller irriterad eller sov!
Och jag tänkte det finns inte en chans att jag e i balans igen
om 4 veckor. Jag gjorde INGENTING! Orkade inte!
När semestern var över var vårt hus lika stökigt,
trädgården lika vild vuxen, blommorna på trappan hade vissnat...
Och jag tänkte okej, semestern är slut men det betyder ju inte att 
livet är slut, en dag i taget bara så ordnar det sej....
De sista 3 dagarna på semester blev dock hastigt ändrade,
lillebror har återvänt till Åland och han fick lägenheten 
tidigare än väntat så i sista minuten åkte vi med skärgårdsfärjan
till Åland med ett flyttlass...
Jag tror det var precis vad jag behövde 💖
Jag älskar denna ö, vädret var fint och jag satt på däck
och läste en bok. Vi fick träffa lillebror och flickvännen
och hennes mamma. Önskar vi haft längre tid på oss 
men är tacksam för den stunden vi hade.
Förra helgen firade vi villaavslutning på systers villa!
Syster beskrev det så fint på instagram:
Ifjol var början mot slutet 
i år överlevde vi och kämpade tillsammans 💖
Först idag plockade jag bort de vissna blommorna
och ersatte med lite höst fint 😍
Och i en zink hink hade jag planterat 3 olika pelargoner
som bara haft gröna blad. Nu är det alldeles full med blomknoppar. 
Den rosa har flera blommor nu och en mörkare slår snart ut...
den 3:e är också alldeles full med knoppar så blir 
spännande att se färgen på den!
 
Önskar alla som kikar in en riktigt fin höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar