tisdag, maj 26, 2020

Ååå, vilken underbar dag!

Denna semesterdag har bjudit på allt man kan önska
på en semesterdag!
Sol, värme... det var så varmt då jag oljade terrassen att 
jag slängde av mej blusen...
I skogsbuskarna är allt möjligt 🙈😂 
På lekstugan och balkongen testade jag att olja med inslag av grått,
färgen var vacker men det syntest inte då den torkat.
Så på terrassen blev det vanlig träolja.
Sen kom dottern och Siri på kaffe och hundarna fick bekanta sej.
Vi bestämde att åka till villan och grilla och sönerna tyckte
vi skulle grilla XXL biffar.
Vi grillade och vadade i strandkanten medan hundarna busade.
Efter maten tog dotterns sambo oss ut till Märigrund fiskefyr i hans båt.
Tyvärr tog vi inte med kaffetermos utan avnjöt kaffet
då vi kom tillbaka till villan.
 
Jag är så TACKSAM för denna dag 💖
Den bästa dagen på detta år, den innehöll...
semester, sol, värme, hela familjen samlad (kärlek),
grillat och sallader, kladdkaka och glass,
båtutfärd och hundar som busar och leker...
och ändå hann jag olja balkong o terrass...
 
Efter alla tårar, hopp och förtvivlan, sorg, smärta som gör ont 
både psykiskt och fysiskt som detta år varit...
Så förstår man verkligen att vara så TACKSAM och NJUTA
av en dag som denna!
 
💖

1 kommentar:

  1. Vad glad jag är av att du fått en så underbar dag❣️
    Det var du verkligen värd!!!
    Ha en fortsatt fin semester ❤️

    SvaraRadera