tisdag, december 31, 2019

Årets sista dag....

Tack 2019 💖
Året har bjudit pĂ„ bĂ„de glĂ€dje och sorg.
Det jobbigaste beskedet under Ă„ret var att pappa
har cancer i bukspottskörteln. 
SÄ hösten kantades av sjukhus besök, men ocksÄ av glÀdje att
fĂ„ besked att de skall försöka operera honom. 
VÀntan pÄ operationen kÀndes lÄng som en evighet...
Och han blev dÄlig och hamnade med ambulans pÄ sjukhuset
igen innan operationen, veckan innan min familj skulle Ă„ka pĂ„ semester 
till Turkiet....
Samtidigt bröt oroligheter ut mellan Turkiet och Syrien.
Jag var vÀldigt, vÀldigt stressad av allt dÄ vi begav oss mot flyget!
VÀskan packade jag nÄgra timmar innan vi for.
Men det bÀsta var att jag inte hade tid att gruva mej Ät flyget före avrese dagen!
Resan blev dock helt otroligt fantastisk och jag hade gĂ€rna stannat 
lite lÀngre Àn en vecka!
Hemma igen packade vi vĂ€skorna och for till Åbo pĂ„ farsdag!
Pappa opererades pÄ mÄndagen och det gick bra.
Tuff operation, tuff ÄterhÀmtning, men allt gick bra!
PÄ tisdagen firade vi mammas födelsedag i sjukhus cafeterian
medan pappa sov en stund pÄ rummet.
Det Àr konstigt att dÄ man Àr mitt i det rullar allt pÄ,
men nu dÄ jag skriver om det rullar tÄrarna.
För det Àr tufft dÄ nÄgon nÀra blir sjuk.
ÄndĂ„ har jag aldrig tĂ€nkt tanken att det inte skulle gĂ„ bra!
Nu vÀntar vi pÄ efter behandlingarna...
MEN...... Ă„ret har ocksĂ„ bjudit pĂ„ sĂ„ mycket glĂ€dje 💖
  • Ålandsbesök
  • Bergö vandrings led
  • Pick-nick vid Perus fors
  • Pick-nick i Kanonviken
  • TrĂ€ffat lillebrors flickvĂ€n (som ocksĂ„ firar nyĂ„r hĂ€r)
  • SĂ€lgrund med lillebror
  • Storebrors bygg examen
  • TjĂ€rlax vandringsled
  • Pargas skĂ€rgĂ„rd
  • Alla campingturer men min man
  • Carlsro 
  • Villa avslutningen pĂ„ systers villa och gruvstigen i KorsnĂ€s
  • Skördefesten pĂ„ Åland
  • Turkiet resan
  • Men ocksĂ„ de glada stunderna i Åbo med domkyrko besök och vandring lĂ€ngs Aura Ă„
  • Lillebrors körkort
  • Dotterns Ekonomie magister examen 
  • 3 rĂ€tter middag pĂ„ Stefans Steakhouse med min man 
Och slutligen...
Det glĂ€djande beskedet att jag blir mormor nĂ€sta sommar 💖
 
SÄ nu önskar jag alla ett fint avslut pÄ 2019
och ett riktigt Gott Nytt År 2020 đŸ’„

1 kommentar:

  1. Det har varit ett intensivt Är. Har det varit sÄrg och rÀdsla har det varit med rÄge.
    Men samma med glÀdje och njutning det har varit med rÄge.
    2019 var inget mitt emellan 2019 var antingen off eller on. Svart eller vitt.
    Jag Àr sÄ glad och tacksam över de fina dagarna och de fina upplevelserna som vi gjort tillsammans annars hade jag nog varit lÀnge ner i botten!!
    Tack vĂ€rldens bĂ€sta Syss för 2019❤️
    Jag ser med spÀnning fram emot 2020 och dess Àventyr med dig��

    SvaraRadera