söndag, februari 24, 2019

Tiden rusar ivÀg...

och jag hinner knappt med đŸ˜±
Dagarna blir ljusare och lÀngre och solen börjar
kika fram allt mer!
Även om bilden blev konstigt mörk sĂ„ Ă€r solen ovanför 
trĂ€dtopparna 😀
Nu Àr det bara 4 dagar kvar sÄ börjar den första vÄrmÄnaden.
Förra helgen fyllde underbara dottern 25 Är...
och hon hade födelsedagsbrunch 😍
Vi fick en vÀlkomst shot av havtornssaft,
sen avnjöt vi bacon, Àggröra, nybakade scones med marmelad
eller olika pÄlÀgg, tomat, gurka, frukter, naturell yoghurt
dÀr vi kunde sÀtta pÄ blÄbÀr, hallon eller hjortron och mysli.
Och kaffe med smÄ, smÄ söta bakverk.
Som en hotellfrukost 😍
Dessutom riktig trevlig samvaro innan jag Äkte pÄ jobb.
De har nya frÀscha ideer dessa ungdomar.

Denna helg har vi firat systers minsting pÄ hans 3-Ärs kalas (i efterskott)
och igÄr firade vi pappas födelsedag!
Vi har Àtit borta bÄda kvÀllarna och fÄtt umgÄs sÄ det har varit
riktigt lyxhelg denna helg ocksĂ„ 💖
Dessutom har vi haft hem lillebror pÄ sportlovs vecka och
hunnit fĂ„ besök av vĂ„ra vĂ€nner frĂ„n Åland 💖
Och sĂ„ till den materiella LYCKAN 💖
NÀr jag kom pÄ jobb en dag hittade jag en present i mitt
klĂ€dskĂ„p, en alldeles ljuvlig handvĂ€ska 😍
I Filippinerna Àr detta ett kÀnt vÀskmÀrke och hon som
gav den tyckte att jag behövde en sĂ„dan ljuvlig vĂ€ska 💖
Hon hade sökt en svart men dÀr gillar man fÀrger!
Jag var överlycklig och hon har verkligen varit otroligt observant!
Hon har förstÄtt att:
1. Jag vill inte ha stora handvÀskor
2. Jag anvÀnder bara handvÀskor med axelband
3. BlĂ„tt Ă€r min favorit fĂ€rg, om man bortser frĂ„n svart 😂
Dessutom fick jag en riktigt bra liniment salva mot trötta muskler
och torkad mango och ananas godis 😍
FörstÄr ni vilka underbara mÀnniskor jag har omkring mej??
SjÀlv förstÄr jag det inte! Jag kÀnner mej ofta som en elak
ragata sĂ„ jag förstĂ„r inte hur det Ă€r möjligt att jag har 
sÄ underbara vÀnner omkring mej!!

Men allt Àr inte bara fantastiskt och underbart...
Senaste veckornas stora besvikelse var:
Pitahaya frukten!
FörstÄr ni hur mÄnga Är jag önskat fÄ smaka en sÄn??
Och plötsligt finns den i min matbutik, dyr som bara den och....
DEN SMAKAR INGENTING!
Vilken besvikelse 😂
Sen mÄste jag bara avsluta med denna bild....
Solen ger mej vÄrkÀnslor och drömmarna inför sommaren
vaknar till liv med full fart!
Till julklapp av syster fick jag den underbara pandora fyren
till mitt pandora armband 😍
Och av vÀninnan fick jag den underbara tavlan i födelsedags present.
Maken undrade var jag skulle hÀnga den?
(Han tyckte den skulle sitta fint pĂ„ villa Sjöstrand) 
Men jag förklarade lugnt att jag skulle se pÄ den varje dag!
NÀr jag ser pÄ den minns jag fjolÄrets underbara fyr Àventyrer
och ser hur mÄnga fina fyr resor jag Ànnu har framför mej
innan jag besökt dem alla!
Ingen annanstans fÄr jag sÄn ro i sjÀlen som vid havet!
Men tyvÀrr Àr jag den enda i familjen som blir sjösjuk som en
galning dĂ„ jag sitter i en bĂ„t och det bara gungar litet! 
SĂ„ det Ă€r spĂ€nnande pĂ„ mĂ„nga sĂ€tt att Ă„ka ut till fyrarna 😂 
Nu har vi precis vinkat av lillebror som Ă„ker tillbaka till Åland,
och store bror inleder sin sportlovsvecka nu!
Han kommer att jobba hela veckan men har snart
en semester resa med klassen att se fram emot i stÀllet!
Synd att de Ă€r myndiga nu, annars hade jag kanske kunnat 
slinka med som nĂ„n sorts klassmamma 😁

En fin vecka önskar jag er som kikar in!
Blev lÄngt som vanligt detta!

2 kommentarer:

  1. Jo, hÀrliga dagar just nu, fast i natt har det blÄst, men det lÀr lugna under dagen. Synd bara att det vill va halt, trots att det satts sand pÄ vÀgen.
    Ja brunchen var riktigt nytÀnk och sÄ roligt att va med om den, sÄ mycket godsaker vi fick, gav mersmak helt klart.
    Din vÀska Àr bara sÄ fin! SÄ snÀllt av henne att tÀnka pÄ dig.
    Ha en fin arbetsvecka! Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Jo tiden rusar verkligen ivĂ€g. TvĂ„ mĂ„nader av Ă„ret Ă€r till Ă€nda redan. Alltid hĂ€rligt att fĂ„ ha sina barn hemma. SĂ„ fin vĂ€ska du fĂ„tt i gĂ„va!HĂ€rligt med överraskningar 😊. Den dĂ€r frukten har jag aldrig sett! Men ibland brukar nyheter bli till besvikelser. Tror vi har för stora förhoppningar pĂ„ dem. 😄 Ha det gott i blĂ„svĂ€dret!

    SvaraRadera