söndag, februari 10, 2019

Först kom snön....

sen kom kylan, -25 grader som mest (som jag såg)...
Och det är inte helt lätt att vara hund och ha ute toalett...
Men äkta vinter ska ha snö och minus grader och vissa 
 dagar var det riktigt skönt med några grader minus och uppehåll!
Sen kom regnet...
Och all snö kom av taket med sådan fart att det tog
räcke med sej (nästan)....
På balkongen klöv det till och med den tjocka stolpen i mitten.
Jag fick en chock då jag vaknade igår på eftermiddagen
och terrassen var alldeles full med snö och stegen
som normalt ligger på taket åt sotaren stod rakt upp ur snömassan.
Min man har förmodligen rätt då han påstår att jag sover
som en baby då jag får sova på dagen....
för jag hade inte hört någonting av raset....
Denna vinter prövar verkligen vädret oss med allt
jobb det för med sej efter det dragit fram...
Men det finns värre saker i livet än ett trasigt räcke...
 
Men livet är också fyllt med fina saker och underbara människor 😍
 Jag har fått min första MAJA lykta av en väninna som följt
mej under många år i livet.
Oj, vad jag blev glad och överraskad 💖
Och så fin text på den:
 
Det fina med minnen
 
minnen vi vill glömma
har lärt oss om livet
minnen vi vill minnas
har läkt och gett oss kraft
minnen framåt formar våra liv 
 
Och julamaryllisen vi fick till julen av makens kusin
blommar nu så fint med sin andra stjälk 😍 
 
Ha en fin söndagskväll gott folk och ta det försiktigt i halkan! 

2 kommentarer:

  1. Takras är inte roliga! Tur att ingen kom till skada! Just nu har vi ju exemplariskt vinter väder. Nu är det bara att njuta medan det pågår 😄. Så vacker amaryllis och sån vacker Maja lyckta! Jag har ingen sådan, men jag tycker de är så vackra. Äldsta dotter har några jag beundrat. Njut av vädret och ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Oj ändå, hemskt när snön kommer med fart av taken, tur att ingen var strax under just då, tur i oturen, inte roligt när något går sönder heller...men av två onda ting kanske ändå det man föredrar...Så vacker lykta och så vackert med en blommande amaryllis ännu...Åh lilla Tibbe, sötis! Ha det gott!

    SvaraRadera