tisdag, maj 01, 2018

Så svängde vi blad i almanackan...

och lillebror har varit hem och firat vappen med oss!
Eller med kompisarna?! 😂
Hur som helst bakade han och dottern munkar...
och vårtecknen börjar komma smygandes hos oss 
också här hemma i skogsbuskarna....
igår började jag smått att räfsa bort löven,
men jag blir galen på de små skottkärrorna...
storebror fick ett ryck igår och hängde ut tvätten...
vappen firade vi i systers lusthus,
men på hemvägen åkte vi för att se om gäddorna börjat sin
lekperiod eller om den är över...
tyvärr började det skymma, men några gäddor såg vi...
 jag trodde denna gädda skulle bli strandsatt men icke,
den satte i backen och fortsatte uppförs...
kvällen var fantastisk fin på alla sätt och vis 💖
 
 Idag har det småregnat och varit kallt precis som 
det brukar på 1 maj.
(vill jag minnas från den tiden dottern drillade)
 
Fin fortsättning på våren alla!

2 kommentarer:

  1. Tiden går så fort, så jag tycker vi just vänt fram april. Men nu är det maj och våren är här på riktigt. Vilka duktiga killar du har! Munkarna ser supergoda ut. Säkert roligt att ha L hemma. Har man mycket löv är nog en vanlig skottkärra alldeles för liten. Å jag förstår att ni har massor. Laxar som leker har jag aldrig fått uppleva i verklighet bara i TV. Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
  2. Munkarna ser så goda ut och mycket löv får du,vi har samma här, det blir kärra på kärra..trevligt veckoslut till Er!

    SvaraRadera