tisdag, september 20, 2016

Jag har shoppat loss i höst....

det började med att jag fyllde år.
Jag fick en peng av en underbar vän som hon ville
att jag skulle köpa en blomma för.
Men då jag stod i affären och titta på alla nyutkomna mumin saker..
så tänkte jag att en mumin kanna är ju mer bestående
(om jag inte tappar den i golvet).
När jag kom hem blev det lite trångt i skåpet...
och mer påtagligt att vi behöver antingen ett vitrinskåp
eller städa bort en massa saker.
Oftast väljer jag att städa bort men nu har vi ju trots allt
sökt och funderat på ett vitrinskåp länge.
(Lite pinsamt att visa mina mumin kannor för jag minns
då jag sa åt en väninna att JAG samlar inte på kannor,
man kan ju inte ha ALLT!)
Jag har insett att man kan ändra sig och då det gäller mumin
kan man tydligen ha allt.
 Min första mumin kanna är en av mina favoriter!
Jag hade önskat den i födelsedags present av min syster :)
En annan favorit är denna specialutgåva hos 
Stockmann varuhuset.
Min dotter, mamma och syster ville till Ikea och jag följde med 
på villkor att vi åkte via Stockmann i Tammerfors.
Men tyvärr hade kannan sålt slut.
Min syster var också i kontakt med vår kusin i södra Finland
och hon försökte få tag på en :)
Slutligen ringde jag kundtjänst och de berättade att de hade
ett litet parti som de skulle sälja på sin internetsida.
De visste inte när, men jag kollade deras hemsida 
flera gånger per dag (i flera dagar).
 Och simsalabim plötsligt fick jag tag på en.
Jag meddela en annan vän som jag visste ville ha den
och hon hann få tag på en, för en timme senare var de alla slut.
Så ren och skär TUR hade jag =)
 
Så hittade jag äntligen ett hörn vitrinskåp som jag ville ha...
så i söndags efter jobbet åkte maken och jag iväg 180 km norrut
för att titta på detta tjusiga skåp.
Naturligtvis följde det med hem också :)
åh, det har så tjusiga detaljer!
Som att jag kan låsa och ta ur nyckeln.
 
Men nu måste jag sluta,
dottern ringde och tänker komma hem en sväng =)
Så jag tror jag skall fixa en äppelpaj!
Köksfönstren tvättade jag på förmiddag,
nu besök av dottern och ikväll bio med en väninna.
 
Det kunde inte bli en bättre tisdag!
Hoppas ni andra också får en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Här var det mumin kannor i mängder nu. Flera vackra också!
    Jag gillar ditt vitrinskåp och praktiskt när det är ett hörnskåp. Det tar liksom mindre utrymme då. Ha det fint i det vackra höst vädret!

    SvaraRadera
  2. Vauv va snyggt vitrinskåpet är och det passade perfekt in med bordet ju!!!!
    Jag skulle också vilha ha förfadern kannan eftersom den muminkanna ja har så vill jag inte använda då den inte finns mera men jag ryckte den var perfekt som saft kanna.å muggen vill ja ha och husmuggen...
    Skrattar åt den dagen vi åkte efter kannan haha hu svårt kan det vara?i flera bemärkelser ;-)
    Undrasom du och vänninan var och såg Bridget Jones....
    Ha det bra!Kram <3

    SvaraRadera