fredag, juli 08, 2016

En uppdatering av ingenting......

eftersom dagarna bara susar förbi....
Unnade mej en cider och en lott, 
ifall man kunde förlänga semestern =)
Det var en nitlott, men roligt så länge det varade ;)
Jag var hem och hälsade på föräldrarna
(vilket är alldeles för sällan)
men nu hade jag ju ett ärende, att återlämna en tårtbox :)
Jag kunde inte annat än beundra den mäktiga, vackra
hortensian! Eller var det den rostiga kannan som var pricken över i:et?
Så fint!
 Maken hade en tid till sjukhuset i storstan och jag passade på
att följa med för att handla nån present.
Jag blev snabbt klar och promenerade längs strandgatan
till sjukhuset.
Strandgatan är en av de gator jag skulle vilja bo på om
jag skulle bo i storstan.
Jag kunde dock inte låta bli att stanna utanför fängelset
och undra tyst för mej själv.....
-Om jag var i fängelset. Skulle jag uppskatta utsikten över vattnet
(på den sidan) eller skulle utsikten få mej att vansinnigt sakna
friheten ännu mer?
På hemvägen besökte vi ett loppis
(eller JAG, min man sov i bilen en stund)
Jag hittade 4 vackra kaffekoppar handmålade i krukan
på bilden, allt för 1,50.
Tänkte att krukan blir perfekt i bastun i båthuset
att ha schampo och tvål i.
Eller i wc/badrummet inne i villan?
Vi får se....
Sen kom jag äntligen iväg och köpa blommor att
ha på väggen hemma!
Sen köpte jag så tjusiga trädgårds handskar 
att jag kom mej ut och riva ogräs och brännässlor
som aldrig förr (eller jo, kanske för något år sen var jag också ut)
 Sen blev det loppis i paviljongen här nära villan,
och jag och en kollega och vän passade på att 
besöka både loppis och dricka kaffe på terrassen på vår villa.
Jag ville ju visa henne mitt sommarparadis =)
Jag var också helt överlycklig över Rivera Maison
vinglasen jag hittade till riktigt fynd pris på loppiset.
En pajform och bok följde också med hem.
I händelse av att jag får lust att baka en paj på villan,
eller semestra med en bok i hängmattan i regnet ;)
En tjusig tunika hittade jag också!
(samma tunika på alla 3 bilderna, men ljuset speglar färgen olika)
Den skulle inte alls hamna på bloggen,
utan den bilden skickade jag till mamma men
när jag skulle hänga in den i skåpet föll ögonen på 
texten på galgen...
 Och det räckte för att förgylla min dag! =)
Tänk att jag inte sett det förr och har haft den galgen i skåpet länge...
 Så fyllde dotterns pojkvän år och jag ville göra tårtan
(för att få användning för alla ingredienser som 
lämnade efter konfirmationen =)  )
Jag har aldrig dekorerat en tårta med sugarpaste förr...
Dottern hade plockat in de underbara pionerna ur trädgården!
Så otroligt underbara!
Och jag gillar också deras nya tapeter de har i hallen :)
 
Detta blev verkligen det längsta och råddigaste inlägget!
Men precis så här råddigt blir det då man har semester och 
gör ingenting! (Annat än har ångest över hur fort dagarna går)
Men det viktigaste och somrigaste av allt....
Lillebror plockade in de första jordgubbarna någonsin
ur vårat egna jordgubbsland ikväll!
Och då passade det ju bra att våra vänner som vi fick alla
dessa plantor av ifjol kom på en kaffe med oss ikväll.
Och förlåt vår girighet, vi bjöd inte dem på nån jordgubbe...
Det var 8 st och våra allra första någonsin,
så dem slogs vi om själva ;)
 
Ha det gott ni som kikar in!
Regniga hälsningar från sommarparadiset!

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket du hittat på loppiser!!!
    Undrar om fångvaktarna tror att du planerar en rymning nu då du fottat runt det hahaha skoja bara!!!
    Jag skulle också vilja bo på den gatan!!!
    Då jag blir pigg skajagkomma å fika på paradiset ditt med.gärna i soligt väderså vi får sitta på terassen!!

    SvaraRadera
  2. Du har hunnit med mycket redan på din semester. Jag förstår att du njuter varje dag. Härliga foton du delar med dej av. Å sommar med jordgubbar ur eget land, det kan inte bli bättre. Ha en fortsatt trevlig och skön Semester!

    SvaraRadera