fredag, november 01, 2013

1 november....

jag känner en längtan efter att få julpyssla och pynta!
Men samtidigt tror jag inte att jag hinner det i år heller,
men man får ta det som det kommer.

Glögg har vi druckit i flera veckor redan,
men vi har inte börjat äta några pepparkakor med mögelost ännu. :)
Vi dricker inte bara glögg med alkohol 
även om det är de jag visar.
Blossa årgångs är ett måste för mej,
medan...
maken vill ha Loimu ( ett finskt glögg med nya smaker varje år)
men 21% alkohol tycker jag är för starkt så de gillar inte jag.
Har i alla fall köpt hem en flaska till honom
så han har på julen :)

Trevlig helg alla!

4 kommentarer:

  1. Glögg? vad är det? Måste erkänna att jag sällan dricker glögg!
    Vet inte varför men det blir bara så...
    ses snart syss!

    SvaraRadera
  2. Oj, har du köpt hem redan, borde kanske hämta medans det finns i lager på Alko, vem vet...det kan ju ta slut....Blossa har blivit ett måste här med :) Vi har glöggat många ggr redan, men då med glögg från matvaruaffären...Glöggen ger sån värme om man känner sig frusen...

    SvaraRadera
  3. Det var min kommentar här ovan...

    SvaraRadera
  4. Jag måste säga att vi inte tillhör glögg älskarna. Här finns glögg kvar från förra julen och den är nog säkert bara att slänga. Blir nog att skaffa nytt till julen, för äldsta dottern med familj kommer hem till jul och de är alla glögg älskare.

    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera