söndag, juli 21, 2013

Så har campandet börjat...

förra helgen var vi och campade till Yyteri en natt,
vädret var soligt och fint och hela stranden var överfull med folk.
Camping platsen likaså.
På söndagen då jag tog den övre bilden hade det börjat blåsa 
ett helt perfekt väder för att åka hemåt och jobba :)
Denna helg for vi ner till Esbo på fredagen då jag kom ur jobbet,
lördagen tillbringade killarna och maken på Serena vattenpark.
Jag och Tibbe åkte till Ikea,
Tibbe fick förstås sitta i bilen i skuggan.
Men jag var inte så länge inne på Ikea.
Det bästa med Ikea var inte alla fina saker,
utan känslan av att jag inte behövde något egentligen!
Så jag kom hem med en matta och kökshanddukar till dottern
(till hennes lägenhet som hon ännu söker)
och killarna fick varsin lurvig matta för det har dom önskat länge,
och så det klassiska inköpet på Ikea... värmeljusen...
Sen var jag nöjd och belåten :)
Och killarna var nöjd med sin dag, åtminstone de yngre :)

Imorgon är en ny vecka, ha en fin vecka ni som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Oj vilka fina bilder.
    Jag skulle också vilja och campa eftersom jag aldrig gjort det förr men det verkar så mysigt! (om vädret tillåter alltså).
    Ha en fin vecka du med!!!
    Kram syster

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Jag vet inte när jag skulle ha varit och campat senast. Det är nog många år sen dess.
    Å inte har jag varit till Ikea heller på flera år, fast vi åker förbi det varje gång vi är till flickorna i Öst Nyland. I min ålder behöver man inte så mycket och ibland om det är något jag vill ha så har jag flickorna att handla åt mej. Fast sommartid kunde jag vika in på Ikea bara för att få köpa en mjukglass:-)

    Nu ber jag till vädergudarna om bättre väder!

    Kram på dej!

    SvaraRadera