onsdag, juni 26, 2013

Owao, minns ni...

80-talet och dess ljuvliga färger?
Då var det neon färger som gällde!
Jag blir så glad då jag ser dessa underbara färger
i dagens butiker eller kataloger!
Som vanligt med en kamera av min kaliber så
lyckas man inte fånga den rätta färgen på bild...
och linsen tycks jag heller inte få ren...

I dag väntas det bli en varm dag,
maken funderar på att åka och simma med sönerna..
Jag hade bokat tjejmilen tills ikväll,
som jag gått med en väninna i många, många år
med undantag av 2 år som jag hoppat över,
ett år var jag på resa just då,
och ifjol bestämde vi bara för att hoppa över ett år.
Jag såg verkligen fram emot kvällens tjejmil
men nu ligger jag hemma med feber och streptokocker.
De första 24 timmarna sov jag galant bort,
och antagligen tyckte maken att jag såg däckad ut
för hans kommentar var:
Ja nu vet du hur det känns då en riktig karl är sjuk,
det är precis så där det :)
Det är den gamla reklam filmen 
som ännu spökar kvar i vår familj,
 jag minns inte ens om den gjorde reklam 
för hostmedicin eller nässpray eller vad,
men i alla fall var det en ynklig man som sa
Ni tjejer snackar om att föda barn,
ni skulle bara veta hur det känns då en riktig karl är förkyld. 

Hur som helst, hoppas jag att ni alla får en fin dag!

1 kommentar:

  1. Den reklamen minns jag mycket väl, för den var bara så bra:-) Neonfärgsmodet minns jag oxå väldigt
    väl för det var på den tiden jag sydde massor av kläder själv till både mig själv, mina barn och min man. Tänk att allt kommer igen!
    Tråkigt att du skulle bli sjuk precis
    till tjejmilen och dessutom i denna värme.

    Massor av krya på dej kramar!

    SvaraRadera