måndag, februari 07, 2011

Varför blogga?


Ja så undrar man ibland!
Och egentligen händer det inte så mycket i mitt liv.
Jobb, koka mat, städa och tvätta och skjutsa barnen.
Fast efter att syster hamnade med lille Oscar på sjukhus för 1½ vecka sen så insåg jag livet är tryggt och bra då allt är som "vanligt". Och tack och lov att dom tillfriskna så bra!

Men Tibbe han tycker inte det är som vanligt. Han har fått en lina spänt mellan huset och uthuset så han skall kunna springa över hela gården. Fast eftersom han mest varit löst ute på gården så blir han alldeles skräckslagen över linan som kommer efter honom.
Lillebror försöker öva honom att på att han kan gå i lina utan att det är farligt.

Om det finns fler som jag som köpt hem mycket glögg och har kvar efter jul, ja då ska ni prova denna efterrätt. Mums säger jag bara!

Glöggkräm (receptet kommer från Valio)

1 l glögg
4 msk potatismjöl

Yoghurtskum:

1 dl vispgrädde
1 dl matyoghurt
½ dl socker eller flytande honung
en nypa kanel eller pepparkakskrydda

Häll glöggen i en kastrull. Blanda ut potatismjölet i glöggen. Hetta upp glöggen och vispa den tills den kokar. Tag kastrullen från plattan och låt krämen svalna.
Vispa grädden till hårt skum. Blanda i yoghurten och kryddor.
Servera krämen med yoghurtskummet.

Ha en skön vecka allihopa!

1 kommentar:

  1. Tack för receptet för det första! Och sen tycker jag att det är roligt med "vanliga" bloggar med. Oftast handlar de ju om nåt eller har liksom teman. Men jag gillar att läsa om en torparmajas dag!
    (inte bara för att jag är syster utan ändå...)
    Ja ibland är det super att ha ett "vanligt" liv!
    Ojoj stackars Tibbe,nu är det slut med alla upptåg;)
    ha det bra! Kram

    SvaraRadera