fredag, september 24, 2010

Sommaren som gick...

























slog väl ett och annat värme rekord!
På vårt kära sommartorp har vi alltid varmt och skönt! Skogen går som en hästsko runt oss, och det är endast dom sydliga vindarna som slipper in på tomten.
Vi sitter ofta där och njuter då andra klagar att det blåser. Just i sommar har det varit sydliga vindar då vi varit där och det har blåst och blåst.
Vi pratade om det för nån kväll sen och då jag kikade på fotona i datorn hittade jag en bra bild på Tibbe, det blåser så öronen fladdrar på honom. Ingen solstols känsla får man då man tittar på den bilden.

Jag fortsätter att rensa och röja.
Men eftersom jag inte är i skick ännu blir det mest lättare saker som att sortera papper och sånt. Hittade dom Finska marken som jag sparat för att visa barnen i framtiden. Men förvånas över att jag nästan själv också glömt hur dom såg ut.
Jag hittade också ett annorlunda julkort som vi fått en jul. Och stora väskor med gamla brev. Jag känner mej riktigt nostalgisk där jag sitter och läser . Och naturligtvis bränner jag vart efter, så intressant lektyr skall inte mina barn få ärva efter mej.

Ha det gott alla!
Jag skall återvända till breven och minnas min ungdom ;)

4 kommentarer:

  1. Vilken idyllisk bild av huset o Tibbe e så söt där han sitter med fladdrande öron ;) //mor

    SvaraRadera
  2. Hahaha skrattar åt Tibbe bilden!vilken sötis!
    Ja bränn dem! Men det känns så skönt då man rensat och röjt!

    SvaraRadera
  3. Det ser mycket gemytligt ut där du bor. Lilla hunden ser också ut att trivas.
    Det värsta med att gå igenom gamla papper är att man fastnar? Det som kanske ska ta bara en timme kan ta Oj!, en hel dag.

    SvaraRadera
  4. hej i natten nu ska jag kommentera din blogg tänk att jag tog så fel visste inte att det var syster till mitt "bonusbarn-barn "min finska goa vän som jag kallar henne!!!Jag tror att jag någon gång kikat in i din blogg Ni (du och din syster)skriver så fint och ni är så konstnärliga Kram över pölen.

    SvaraRadera