onsdag, mars 27, 2019

Den bästa tid är nu.....

heter det ju....
och så kändes det verkligen i morse då jag avnjöt morgonkaffe
och beundrade soluppgången.
Det går så fort från stunden då himlen är alldeles färg glad 
tills solen visar sej.
Men lika magiskt varje gång 😍
När jag satte mej i bilen och for till jobbet var solen redan uppe :)
Igår hade jag en dag ledigt och Tibbe demonstrerade hur
man tillbringar en ledig dag!
Men jag hade massage på programmet och så blev det!
Efteråt tog jag en tur ner till villa Sjöstrand
(länge sen jag varit dit nu!)
Solen sken och det var alldeles ljuvligt!
Panelen är färdig sågad och hemkört till Bastun 👍
Snön börjar smälta och fåglarna har börjat kvittra...
Den bästa tid är nu 💖
Med våren längtar man till sommaren och nya upplevelser...
Så jag passade på att skriva i min fyr dagbok och
limma in foton från förra sommarens fyr resor.
I den finns info och bilder om några fyrar men också tomma
sidor att skriva det egna äventyret på.
Detta är en syster grej (husmors semester) men den 
första fyren besökte jag med dottern.
 
Denna vecka är maken och jag ensamma en HEL VECKA!
Otroligt för det är första gången :)
Store bror är på Gran Canaria med sin klass och han sa då han for:
Äntligen skall jag få prova på det föräldrafria livet som 
mina syskon 🙈
Idag har de haft fint väder, igår var det sämre...

Igår ringde jag dottern och undrade vad hon höll på med...
jag tyckte hon kunde komma hem och äta middag med oss
(eftersom hon också var ensam hemma igår)
och eftersom vi var aningen barnlösa 😜
Och det gjorde hon 💖 

Men nu skall jag ta natt, är mitt uppe i en intensiv period
och sömnen är så otroligt viktig!

Må gott alla som kikar in!

1 kommentar:

  1. Du Har så rätt! Den bästa tiden är verkligen nu, för nu ligger allt framför oss. Nu kan vi vänta och längta efter vår och sommar. Sen när det kommer går det så fort att vips så är det över. Men att vänta på något härligt är verkligen ett nöje.😄 Måste le lite åt storebrors längtan att få vara föräldralös. Vilken tur att ni har Tibbe då behöver ni inte vara riktigt ensamma😊. Njut av den bästa tiden! Kram

    SvaraRadera