onsdag, november 22, 2017

Igår fyllde denna....

underbara kille 16-år! 💖
Han är nu tillbaka på Åland och skolan.
Och även om det blev så tomt i huset är jag ändå glad
att han trivs så bra!
Kompisen han bor med hade bakat en kladdkaka dagen
till ära och några andra kompisar var där då jag hade kontakt med honom.
Det har också gått en månad sen Siris olycka och enligt mej
återhämtar hon sej bra 💖
Åtminstone har jag stort hopp!
Jag är inte alltid så aktiv på olika sajter så först flera dagar efter olyckan
hittade jag en så fin bild dottern skickat åt mej...
Den familjen älskar verkligen att vara i skogen!
Och dottern går också ensam med Siri och plockar bär o svamp.
Själv kan jag inte gå ensam till skogs,
jag hittar in men inte ut!
 
Snart är november månaden ett minne blott och jag 
har mest sovit mej igenom den.
Efter 8 dagars feber, dubbla antibiotika kurer och
en envis lunginflammation kan jag bara konstatera att det ibland krävs
mikroskopiskt små orsaker för att stjälpa en hel människa!
Jag blåser ännu i flaskan och tar slemlösande hostmedicin
och orden ringer i huvudet....
Du måste få bort slemmet ur lungorna annars kan du utveckla 
en ny lunginflammation!
Och jag BLÅSER och jag HOPPAS!
Det värsta är nästan ändå att trumhinnorna är så svullna att jag
har "lock" för båda öronen och allt ekar i mitt huvud!
Men jag är tacksam för att jag inte hade öroninflammation.
Jag har ännu inte hört något om svalgprovet de tog i förgår
så nu HOPPAS jag att jag inte har streptokocker heller!
JAG vill inte hamna på en ny kur och min MAGE vill inte heller det!
Bara alla dessa symtom försvinner så HOPPAS jag att krafterna 
också kommer tillbaka!
 
Ha det gott ni som kikar in och ta hand om er och varandra 💖

3 kommentarer:

  1. Det var så himla kul att hinna se L och så glad att han trivs och har det bra!!!<3
    Din förkylning får nog allt lov å ge sig nu för man börjar bli orolig över dig nu, världens bästa envisaste syster <3
    Siri är en av de finaste hundarna som finns och jag är så sjukt impad på henne sådet ärinte klockt!Så jo hon SKA bli bra nu<3

    Kryisar vi hörs!!!

    SvaraRadera
  2. Nej, men stackars dej! Har du fortfarande flunsan! Jag trodde nog den hade gått över nu. Förstår att du är helt slut om den hållit på så här. En stor krya på dej kram! Jag hoppas verkligen att du blir frisk nu! Jag hoppas också att Siri skall bli bra. Hon verkar vara en kämpe. Kramis

    SvaraRadera
  3. Massor av kryizar till dig! (vet inte hur många gånger jag satt vid det här laget). Önskar också att alerta Siri ska bli bra i sin fot. Men såg bättre ut sist vi sågs iaf.
    Fattar inte att minstingen redan är 16 år?!

    SvaraRadera