onsdag, mars 02, 2016

På benen igen...

och igårkväll var jag på Tupperware party!
Det var så roligt att komma ut och träffa nå folk.
Och det var så roligt att få se hur hon bodde.
De hade det jätte fint, och stort hus! 
Riktigt mysigt med både badkar och grovingång,
det jag själv saknar :)
Det är sådana gånger då man kommer hem och ser
sig omkring som man tycker att ens egna liv har stagnerat.
Det är också sådana gånger man känner inspiration
att ta itu med det som irriterar en hemma...
och ja, det började ju genast jag skulle klä på mig imorse!
Jag har ingen aning om vem som stökat till min garderob?! ;)
Ut med alltihopa på sängen och så var det bara 
att börja!
Det blev jättefint, och alla sjaskiga urtvättade linnen, t-shirtar
och underkläder åkte ut i soptunnan (och en del annat)!
 Och i stället rymdes lite nytt in!
Och snyggt och prydligt blev det i skåpet,
precis som det ska vara!


Sen plockade jag fram alla foton och ramar som jag 
tänkt göra en fotovägg av,
men ändrade ursprungsplanen och plockade
bort alltihopa igen!
Men den ena plåtskylten spikade jag upp på väggen!
Och därmed har jag slagit in det första spikhålet,
så kanske jag/vi äntligen får upp tavlorna på väggen nu...
Jag googlade runt och sökte inrednings inspiration,
men måste skamligt erkänna att på de flesta bilder
tyckte jag det var för mycket saker och prylar....
Kanske jag blivit minimalist?
Jag föredrar trots allt stilrent och lättstädat...
trots att det nästan känns tomt hos oss nu....

Jag surfade också och sökte vitrinskåp...
Detta är samma som tv-bänken och soffbordet vi har...
(bild lånad från nätet)


Men hälften billigare hittar man detta på Ikea...
(bild lånad från nätet)
Så beslutsångesten fortsätter...
Vad tycker ni?
Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar