fredag, juni 05, 2015

Majmånad kom och gick...

och vi firade först morsdag!
Jag fick en muminmugg av varje barn. =)
Julmuggen från 2008 har jag köpt själv
och därmed har jag alla julmuggar från 2007-2014 :)
Sen firade vi storebrors konfirmation!
Och ungdomarna (mina 3 samt dotterns pojkvän)
fixade tårtorna inför festen.
Sen firade vi att maken fyllde jämna år!
Sen fredagen den 29.5 kommer jag hem efter 
två vaknätter, framför mig har jag ledig helg,
sen fyra veckors semester.
Jag firar med champagne och jordgubbar!

Nu en vecka senare tittar jag i bakspegeln och 
konstaterar att jag sovit bort en vecka!
Idag stiger jag upp kl 6,
maken har kokt kaffe och stekt ägg.
Jag skjutsar storebror till första dagen på 
sitt sommarjobb.
Kommer hem kokar en kaffe till och njuter av att se 
solen spegla sig på vattnet och tycker att 
det är fantastiskt att jag redan är uppe.
Lägger mig på soffan och bläddrar i
tidningen,
hör avlägset att lillebror pratar med mig
men kroppen känns tung som om den är i dvala,
jag orkar inte öppna ögonen!
"En stund" senare kommer lillebror igen
och jag undrar vad klockan är,
snart elva svarar han.
Elva??? Jag flyger upp!
Varför har ingen väckt mig??
Nu har jag sovit bort ännu en dag!
Maken anländer och vi äter alla lunch.
Jag rastar Tibbe och sätter mig i solstolen och
njuter av att se solen spegla sig på vattnet.
Jag vaknar av att Tibbe hoppar upp i min famn 
och slickar mig i ansiktet.
 Jag tittar på klockan och konstaterar att det är
dags att gå in och koka eftermiddagskaffe.

Imorgon skall jag skaffa vitaminer,
alla bokstäver som finns!!
Jag måste ju ha brist på något???

1 kommentar:

  1. Mycket firande hos er:-) Jag tycker nog du borde börja kolla upp din hälsa om du är onaturligt trött. Ifall du inte redan kollat blodvärden, sköldkörteln och sockret så kanske du borde kolla dessa. Jag börjar bli orolig för dej. Bättre att kolla och veta sen att allt är okey och sen börja ta upp piggande vitaminer. Men har du semester nu, så vila dej så mycket det går och ha inga skuld känslor för det. Styrke kramar!

    SvaraRadera